W USA Android jest popularniejszy, ale iOS pod względem zakupów online niszczy konkurenta

W USA Android jest popularniejszy, ale iOS pod względem zakupów online niszczy konkurenta30.11.2015 08:37
Jabłko i dolary
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak

Patrząc na liczbę smartfonów trafiających na rynek, urządzenia z Androidem są bezkonkurencyjne, ale zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy porówna się zaangażowanie użytkowników, chociażby w zakupach online.

Mobilny system Google'a pod wieloma względami rządzi niepodzielnie na rynku i żaden inny nie ma nawet szans się z nim zrównać. Oczywiście w niektórych kwestiach Android radzi sobie słabiej niż Windows Phone oraz - a może przede wszystkim - niż iOS. Rozwiązanie Apple'a ma wiele plusów, a jednym z nich jest zaangażowanie użytkowników w sieci.

Firma Custora postanowiła sprawdzić, jak wyglądała sprzedaż online na terenie Stanów Zjednoczonych podczas Święta Dziękczynienia (dzień przed Czarnym Piątkiem). Warto dodać, że analizuje ona ponad 200 sprzedawców internetowych oraz 500 milionów użytkowników. Na terenie USA aż 78,3% mobilnych zakupów online zrobiono przy pomocy urządzeń pracujących pod kontrolą iOS-u. Co ciekawe, ten fenomenalny wynik jest gorszy niż w zeszłym roku, ponieważ wtedy był on wyższy o 1,6 punktu procentowego. Użytkownicy produktów z Androidem odpowiadają jedynie za 21,5% (rok wcześniej - 19,3%). Apple pod tym względem okazało się o ponad 3,6 raza lepsze niż konkurent, a warto przypomnieć, że na tym rynku więcej niż 50% osób używa smartfonów z systemem Google'a.

Użytkownicy mobilni odpowiadali w tym dniu za 39,3% zakupów, co jest wynikiem lepszym o 5 punktów procentowych niż w zeszłym roku. Ten wynik pokazuje też, że ludzi coraz chętniej kupują w sieci przez smartfony i tablety, ponieważ przez większość roku 2015 (do października) klienci mobilni stanowili 28%. Takie rezultaty wiążą się oczywiście z większym dochodem, który podczas Święta Dziękczynienia wzrósł o 12,5% w stosunku do roku poprzedniego, a liczba transakcji zwiększyła się o 10,8%. Mieszkańcy USA kupowali także nieco droższe rzeczy, ponieważ średnia wartość zamówień była wyższa o 1,5%.

W przypadku Czarnego Piątku dochody wzrosły o 16,1%, a ilość zamówień o 15,6%. Nieco gorzej było z ich ceną, ponieważ były one droższe tylko o 0,5% w stosunku do roku poprzedniego. Nieco słabiej niż w przypadku Święta Dziękczynienia prezentuje się sprzedaż mobilna, ponieważ wynosi ona 36,1%. W tym wypadku za to nieco lepiej wypadli posiadacze urządzeń z Androidem. Odpowiadali oni za 22,1% wszystkich zamówień, co i tak jest przepaścią w stosunku do Apple'a, które osiągnęło 77,6%.

Użytkownicy Apple są bardziej aktywni w sieci!

Nie jest wniosek zaskakujący, a raczej fakt, który potwierdza się z każdym takim badaniem. Użytkownicy smartfonów i tabletów z iOS-em dużo chętniej korzystają z sieci, a także robią użytek ze swoich kart płatniczych. Jest to między innymi spowodowane tym, że osoby kupujące drogie urządzenia amerykańskiej firmy mogą sobie pozwolić na więcej niż przeciętny użytkownik Androida. Należy pamiętać, że oprócz flagowców, miliony klientów decydują się na produkty za kilkaset złotych i dla nich wydanie większych lub nawet jakichkolwiek pieniędzy w takie dni jak Czarny Piątek nie jest po prostu możliwe. Sam również odpuściłem sobie to święto, ponieważ nie znalazłem niczego interesującego, a Wy coś ciekawego upolowaliście?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.