Sprzedaż smartfonów rośnie, ale zyski Samsunga spadają aż o 60%

Sprzedaż smartfonów rośnie, ale zyski Samsunga spadają aż o 60%07.10.2014 13:54
Zmodyfikowane zdjęcie Portrait of a sad man
Źródło zdjęć: © shutterstock
Mateusz Żołyniak

Południowokoreański gigant opublikował dzisiaj wstępne wyniki finansowe za trzeci kwartał tego roku. Mogą one wskazywać nawet na ponad 60% spadek zysków w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Przedstawiciele Samsunga już wcześniej zapowiedzieli, że wyniki finansowe za Q3 tego roku nie będą najlepsze. Mimo to tak wyraźny spadek zysków może być powodem do zdziwienia. Tym bardziej, że zauważalnie wzrosła sprzedaż telefonów, z której pochodzi ponad 60% dochodów południowokoreańskiej firmy.

Pełny raport zostanie opublikowany dopiero na koniec miesiąca, ale Samsung już teraz zdradził nieco cennych informacji. Producent z Korei szacuje, że zyski operacyjne za ostatnie trzy miesiące mogą zmaleć o około 57,8-61,8% i mają wynieść od 3,6 mld dol. do 4 mld dol. Pokrywa się to z prognozami analityków, którzy stawiali na 4,04 mld dol. Przypomnę, że w trzecim kwartał zeszłego roku Samsung zarobił aż 9,6 mld. dol.

Głównymi powodami, które wpłynęły na wyraźny spadek zysków, mają być znacznie wyższe koszty działań marketingowych oraz spadek cen produktów. Według Samsunga dobra sprzedaż smartfonów nie była w stanie zrekompensować wydatków/strat. Firma przewiduje też, że sprzedaż Galaxy S5 będzie słabsza niż początkowo sądzono.

To jednak nie powinno być dużym problemem, gdyż na rynek wchodzi inny wysokomarżowy produkt - Galaxy Note 4. Jakby też nie patrzeć, zanotowane przez Samsunga mniejsze zyski są dla innych producentów Androidów pułapem wciąż nieosiągalnym.

Źródło: Samsung via GSMArena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.