Nowe statystyki Androida. Kwiecień był wyjątkowo "udanym" miesiącem dla Lollipopa

Nowe statystyki Androida. Kwiecień był wyjątkowo "udanym" miesiącem dla Lollipopa05.05.2015 13:09
Android Lollipop
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Google opublikował właśnie najnowsze statystyki dotyczące jego mobilnego systemu. Przez ostatni miesiąc Lollipop niemalże podwoił swoje udziały, ale gigant raczej nie ma powodów do zadowolenia, bo te w dalszym ciągu są mizerne.

W ubiegłym miesiącu Android Lollipop mógł się poszczycić zagarnięciem dla siebie 5,4% udziałów na androidowym torcie. Teraz jest już dużo lepiej, choć w tym wypadku "dużo lepiej" nie oznacza bynajmniej "dobrze".

Z danych zebranych od 28 kwietnia do 4 maja wynika, że Lollipop kontroluje obecnie 9,7% androidowych urządzeń, co jest wynikiem zauważalnie lepszym od tego, który udało się uzyskać miesiąc wcześniej. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że lizakowa statua stanęła przed siedzibą Google'a ponad 7 miesięcy temu, w dalszym ciągu nie bardzo jest się czym chwalić. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że ze wspomnianych 9,7% najnowsza wersja systemu oznaczona numerkiem 5.1 zgarnęła raptem 0,7 punktu procentowego. Pozostałe 9 dotyczy nie najświeższego już wydania 5.0.

Statystyki Androida - Maj 2015, Źródło zdjęć: © Google
Statystyki Androida - Maj 2015
Źródło zdjęć: © Google

Powodów rosnącej popularności Lollipopa jest kilka. Przede wszystkim przez ostatnich kilka miesięcy na rynku pojawiło się kilka nowych flagowców na czele z Galaxy S6. Android 5.0 przestał być ponadto kartą przetargową w przypadku smartfonów z najwyższej półki, bo coraz częściej spotkać go można także w tańszych słuchawkach. Na to wszystko dochodzi rosnąca z każdym dniem liczba modeli, które załapały się na aktualizację.

Warto również dodać, że z najnowszego wydania korzysta obecnie ponad 8 razy mniej osób niż z Androida 2.3 Gingerbread (5,7%), czyli systemu z 2010 roku(!).

Android 2.3 Gingerbread - z tego systemu wciąż korzysta 5,7% użytkowników Androida
Android 2.3 Gingerbread - z tego systemu wciąż korzysta 5,7% użytkowników Androida

Najpopularniejszą wersją Androida jest obecnie KitKat (39,8%), ale obejmujący 3 wydania Jelly Bean wypada niewiele gorzej (39,2%).

Co to wszystko dla nas oznacza?

Chociażby to, że deweloper zerkający na te statystyki wie, że tworząc działającą na Jelly Beanie grę wyceluje w 4 razy więcej potencjalnych odbiorców niż projektując apkę w lansowanym przez Google'a stylu Material Design. Najbardziej cierpią na tym użytkownicy najnowszych wydań systemu, bo tworzenie aplikacji wykorzystujących ich możliwości jest nieopłacalne. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że tego typu osób nie ma zbyt wiele...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.