Statystyki Androida na kwiecień 2017 pokazują, że Pixel nie bije rekordów popularności

Statystyki Androida na kwiecień 2017 pokazują, że Pixel nie bije rekordów popularności07.04.2017 10:12

Google opublikował najnowsze statystyki dotyczące popularności poszczególnych wersji jego systemu.

Z najnowszej wersji Androida korzysta co dwudziesty użytkownik systemu

Wynik niezbyt imponujący. Zwłaszcza że kwestia "najnowszej" jest lekko naciągana, gdyż 4,9 proc. dają sumarycznie wersje 7.0 i android 7.1. Ta druga wykręciła raptem 0,4 proc. Najpopularniejszy wciąż jest Android 6.0 Marshmallow z 2014 roku. Kontroluje on ponad 31 proc. urządzeń z Androidem.

Cały czas nieźle trzyma się także 2.3 Gingerbread, który jesienią będzie obchodził swoje siódme urodziny.

Mimo starań Google'a, nic się w świecie Androida nie zmienia

Przypomnę, że deweloperska wersja Androida 7.0 zadebiutowała w marcu ubiegłego roku, a finalna w październiku. Producenci mieli wyjątkowo dużo czasu na rozpoczęcie prac nad aktualizacją.

Spójrzmy jednak na statystyki Androida z kwietnia 2016. Najnowszy wówczas Marshmallow miał 4,6 proc. rynku. Dziś najnowsza wersja systemu ma 4,9 proc., więc dynamika wzrostu zbytnio się nie zmieniła.

Pixele pod względem sprzedażowym najwidoczniej także szału nie robią

Te smartfony zadebiutowały w październiku ubiegłego roku od razu z Androidem 7.1 na pokładzie. Według danych z września 2015, z Androida aktywnie korzysta 1,4 miliarda osób. Dane te nie są świeże, ale skoro Google nie udostepnił jeszcze nowszych, najwidoczniej wielkiego wzrostu od tamtej pory nie było.

Skoro z Androida 7.1 korzysta 0,4 proc. użytkowników, liczbowo daje to nam jakieś 5,6 mln osób. No, może 1-2 mln więcej zakładając, że liczba aktywnych użytkowników Androida przez ostatnie 1,5 roku zauważalnie wzrosła.

Tak czy inaczej, aby oszacować liczbę sprzedanych Pixeli, musimy odjąć inne urządzenia, które też mają Androida 7.1. M.in. zaktualizowane Nexusy 5X, 6P, 6, 9, Player oraz Pixel C. Nie wiem, jak wiele ich jest, ale lekko licząć pewnie zrobiłyby się z tego 2-3 mln.

Wygląda na to, że Google sprzedał nie więcej niż 3-6 milionów Pixeli. Wynik niezbyt zachwycający. Co prawda smartfony nie są dostepne globalnie, ale w krajach, w których można je kupić, promowane są ze sporą pompą. W Wielkiej Brytanii swego czasu nietrudno było naciąć się na gigantyczny baner z Pixelem.

A kto z Was korzysta już z Androida Nougat?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.