W lutowych statystykach Androida sytuacja bez zmian: Lollipop ciągle drugi, a Marshmallow daleko

W lutowych statystykach Androida sytuacja bez zmian: Lollipop ciągle drugi, a Marshmallow daleko03.02.2016 12:22
Android 6.0 Marshmallow
Źródło zdjęć: © Google
Konrad Błaszak

Android 6.0 Marshmallow to najnowsza wersja systemu Google'a, która od kilku miesięcy walczy o udziały rynkowe. Nowe statystyki pokazują, że nie jest zbyt skuteczna batalia.

Google oficjalnie pokazało "Piankę" razem z Nexusami 5X oraz 6P, czyli nieco ponad 4 miesiące temu. Z racji tego, że została ona zapowiedziana wiosną poprzedniego roku i właśnie wtedy pojawiły się pierwsze wersje testowe dostępne dla deweloperów i użytkowników chcących pełnić rolę beta testerów, można było przypuszczać, że producenci szybko uporają się z aktualizacją swoich urządzeń. No cóż, nie uporali. Nie dość, że większość flagowców topowych firm jeszcze nie dostała Marshmallowa, to nowe produkty cały czas trafiają na rynek z Lollipopem.

Wybrałem kilka premier z ostatniego miesiąca (Lenovo K4 Note, Lenovo K5 Note, Oppo F1, Archos Power i Cobalt) i mimo, że są to bardzo różne urządzenia, to łączy je system z jakim zostały zaprezentowane - Android 5.1 Lollipop. Oczywiście trzeba zaznaczyć, że są to także dość tanie produkty, ale świetnie pokazują, że jeszcze przez kilka miesięcy nie ma co liczyć na wysyp budżetowców z Androidem 6.0. Ze styczniowych premier z Marshmallowem warto odnotować jedynie LeTV Le Max Pro. Został zapowiedziany na targach CES i pracuje pod kontrolą "pianki", ale na rynek trafi dopiero jakoś w pierwszej połowie roku. Dlatego nikogo nie mogą specjalnie dziwić poniższe statystyki udostępnione przez Google'a( zbierane przez 7 dni, do 1 lutego):

Statystyki Androida w lutym 2016, Źródło zdjęć: © Google
Statystyki Androida w lutym 2016
Źródło zdjęć: © Google

Cały czas króluje KitKat (35,5 proc.), a tuż za nim jest Lollipop (34,1 proc.) i to jedyna w miarę pozytywna informacja z tego badania. Już w przyszłym miesiącu wersja systemu zaprezentowana w 2014 roku będzie najpopularniejsza. Jelly Bean ma 23,9 proc., a dalej jest Gingerbread oraz Ice Cream Sandwich (odpowiednio 2,7 oraz 2,5 procent). Na przed ostatnim miejscu jest Marshmallow (1,2 proc.), który okazał się popularniejszy jedynie od wersji 2.2 Froyo.

Android 6.0 w grudniu miał 0,5 proc. a miesiąc temu niewiele więcej, ponieważ 0,7 proc. Widać, że przybywa urządzeń pracujących pod jego kontrolą, ale to nadal dość żałosna walka o udziały. Oczywiście są światełka w tunelu, jak chociażby bardzo szybko zaktualizowany LG G4 oraz HTC One A9, który trafił na rynek od razu z Marshmallowem. Niestety to na razie pojedyncze przypadki.

Zdaję sobie również sprawę, że przeciętny użytkownik nie potrzebuje większości dodatków z nowych wersji systemu, ale każda ma przynieść stabilniejsze działanie oraz dłuższy czas pracy na jednym ładowaniu, a tym nikt nie pogardzi. Poza tym wiem, że producentom nie opłaca się aktualizować budżetowców, które nie zyskały wielkiej popularności, ale żeby po czterech miesiącach garstka flagowców miała nowy system? Coś chyba nie jest w porządku.

Źródło: Google via gsmarena.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.