Stawki MTR: obniżać czy nie obniżać?

Stawki MTR: obniżać czy nie obniżać?05.11.2008 15:25
Kira Czarczyńska

Play jest za, Orange jest przeciw, a Grupa TP już liczy potencjalne straty. Temat stawek MTR - Mobile Termination Rate, cena, jaką operatorzy płacą sobie nawzajem za rozmowy abonentów konkurencji kończące się w ich sieciach - budzi u nas od jakiegoś czasu mnóstwo kontrowersji. Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej najchętniej całkowicie zlikwidowałaby tą opłatę. Operatorzy... cóż, różnie.

Play jest za, Orange jest przeciw, a Grupa TP już liczy potencjalne straty. Temat stawek MTR - Mobile Termination Rate, cena, jaką operatorzy płacą sobie nawzajem za rozmowy abonentów konkurencji kończące się w ich sieciach - budzi u nas od jakiegoś czasu mnóstwo kontrowersji. Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej najchętniej całkowicie zlikwidowałaby tą opłatę. Operatorzy... cóż, różnie.

Interesujące jest, że Play - który najbardziej korzysta na utrzymaniu stawek MTR - jest zwolennikiem ich likwidacji. Mało tego, zastrzegł niedawno, że niezależnie od poziomu cen nie zamierza wprowadzać klientom opłat za połączenia przychodzące do swojej sieci - czym "straszą" inni operatorzy.

Na przykład Orange. Prezes Centertela Grażyna Piotrowska-Oliwa wprost nazwała zlikwidowanie stawek MTR "bzdurą ekonomiczną" - dodając: W USA są rzeczywiście rozliczenia, gdzie operatorzy sobie nie płacą, ale płacą abonenci za połączenia przychodzące.

Zdaniem operatorów - wszystkich poza Play - drastyczne obniżenie bądź likwidacja stawek MTR w efekcie odbije się na klientach. Wprowadzone będą opłaty za połączenia przychodzące, bądź mocno zahamowane zostaną inwestycje poprawiające jakość usług.

Grupa TP policzyła szybko, że samo obniżenie stawek MTR od przyszłego roku obniży jej dochody o 700 milionów. Nie ma się co łudzić, operatorzy skądś te pieniądze sobie wezmą żeby stratni nie być. A najprościej będzie im z naszych kieszeni.

Pocieszające jest jednak stawanie okoniem przez Play. Jeżeli na rynku będzie jeden operator, który nie każe płacić za połączenia przychodzące - pozostali też się na to raczej nie zdecydują. Inaczej straciliby klientów. Wielu klientów. A na tym im akurat bynajmniej nie zależy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Zlikwidować MTR?
Kira Czarczyńska
Nieprzewidywalne MTR
Kira Czarczyńska
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.