Szef Huaweia o konkurencji: "Galaxy S4 jest taki sobie", a Apple spada

Szef Huaweia o konkurencji: "Galaxy S4 jest taki sobie", a Apple spada24.06.2013 11:50
Jan Blinstrub

Jeszcze kilka lat temu mało kto wiedział, czym zajmuje się Huawei. Dziś jest to jeden z największych producentów smartfonów na rynku, choć jego urządzenia wciąż nie są popularne w Polsce. Richard Yu, CEO Huaweia, ma jednak spore ambicje i zapowiada, że będzie walczyć z największymi: Samsungiem i Apple'em.

Plan Yu jest prosty: do 2015 roku Huawei ma być w pierwszej trójce największych producentów smartfonów na świecie. Z rozmowy Telegraph z Yo wynika, że nie obawia się on konkurencji ze strony Samsunga i Apple'a. Według niego firma z Cupertino traci pozycję, a Galaxy S4 jest "takim sobie" produktem, za którym stoi potężna machina promocyjna: "każdy kupi produkt, jeśli firma - tak jak Samsung - zainwestuje ogromne pieniądze w marketing i markę". Prezes Huaweia zauważył, że Galaxy S4 jest przeciętnie wykonanym telefonem i podkreślił, że ich nowe urządzenie nie jest zrobione z plastiku.

Plan Richarda Yu może wydawać się bardzo ambitny, ale jeśli spojrzycie na udziały w rynku chińskiej firmy, okaże się, że podium jest w zasięgu ręki. W 2012 roku Huawei nie miał wystarczająco dużych udziałów, by znaleźć się w pierwszej piątce producentów smartfonów, ale wyniki kwartalne pokazują, że niebawem może się to zmienić. W Q4 2012 roku firma wprowadziła do sprzedaży 10,8 mln smartfonów, co dało jej 4,8% udziałów w rynku i trzecią pozycję, za Samsungiem i Apple'em. W pierwszym kwartale tego roku Chińczyków wyprzedziło LG, które sprzedało o 0,4 mln więcej smartfonów.

[solr id="komorkomania-pl-161922" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3579,wielki-ascend-mate-i-ascend-p2-wkrotce-w-polsce-wideo" _mphoto="ascend-mate-161922-260x1-dbe067a.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3952[/block]

Dotychczas Huawei koncentrował się przede wszystkim na potężnym rynku lokalnym, na którym ma bardzo mocną pozycję w niemal wszystkich segmentach urządzeń. Teraz jednak ma się to zmienić; Huawei planuje walczyć o klientów na całym świecie (na niektórych rynkach już teraz działa bardzo prężnie).

Chińska firma przeszła dość szybko długą drogę. Pierwsze smartfony, które tworzyła pod własną marką, były przeciętnymi i niedrogimi urządzeniami. Już w zeszłym roku pokazała jednak, że ma większy apetyt, prezentując high-endowy model D quad, który niestety nie trafił nigdy na nasz rynek. Na tegorocznych targach MWC oglądałem wiele urządzeń Huaweia - od strony technicznej naprawdę trudno było się czegokolwiek czepić. Rozmawiałem o nich z innymi dziennikarzami i wszyscy zgodziliśmy się, że gdyby Chińczycy popracowali nad wzornictwem i oprogramowaniem, z powodzeniem mogliby ruszyć na podbój zachodnich rynków. Stało się.

[solr id="komorkomania-pl-166958" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3530,huawei-ascend-p6-czyli-najcienszy-smartfon-swiata-oficjalnie" _mphoto="huawei-ascend-p6-166958--330a5d8.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3953[/block]

Zaprezentowany ostatnio Huawei P6 to sprzęt, który jest dobrze wyposażony i ma atrakcyjny wygląd. Również nakładka systemowa zaczyna wyglądać sensownie, choć wciąż ustępuje TouchWiz i Sense. Richard Yo obrał dobry kierunek i w najbliższej przyszłości może odnieść sukces. W tekście Telegraph pojawiła się też wypowiedź Charlesa Dunstone'a, szefa sieci sprzedaży  Carphone Warehouse, który uważa, że choć trudno będzie Huaweiowi zająć pozycję Samsunga i Apple'a, to z takimi produktami jak niedawno zaprezentowane i w takiej cenie cele firmy wydają się realne. Na koniec przypomina, jak szybko zmienia się rynek: "Dziesięć lat temu numerem jeden była Nokia. Zastanów się tylko, jak szybko możesz zostać zastąpiony przez kogoś innego".

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.