Szybkie bezprzewodowe ładowanie? Samsung i Sony już o tym myślą

Szybkie bezprzewodowe ładowanie? Samsung i Sony już o tym myślą19.10.2013 16:20
Ładowarka bezprzewodowa do Galaxy S4
Mateusz Żołyniak

Bezprzewodowe ładowanie nie jest obecnie zbyt popularne, ale o rozwiązaniu tym myśli coraz więcej producentów. Samsung i Sony planują wykorzystać je w przyszłorocznych modelach, ale najpierw chcą nieco udoskonalić dostępną technologię.

Samsung stawia na rezonans magnetyczny

Południowokoreański gigant oczywiście do kilku modeli (m.in. Galaxy SIII i S4) już teraz umożliwia dokupienie ładowarki indukcyjnej, wykorzystującej standard Qi. Rozwiązanie to jednak nie do końca podoba się Samsungowi, który już pracuje nad udoskonaleniem bezprzewodowego ładowania. Koreańczycy chcą wykorzystać zjawisko rezonansu magnetycznego, popularne w medycynie (m.in. tomografia) czy biologii.

Samsung nową technologię ma opracować wspólnie z nowozelandzką firmą PowerbyProxi, w którą jakiś czas temu zainwestował 4 miliony dolarów. Wykorzystanie rezonansu magnetycznego ma umożliwić pozbycie się jednej z głównych wad dostępnego obecnie ładowania indukcyjnego, czyli konieczności stawiania smartfona na specjalnej podstawce. Oczywiście, w nowej technologii ładowarka wciąż będzie potrzebna, ale możliwe ma być działanie w pewnej odległości od niej. Ma umożliwić to ciągłe ładowanie telefonu, nawet podczas prowadzenia rozmów, grania czy oglądania filmów.

Sony chce szybkiego ładowania

Również Sony ma zamiar udoskonalić proces ładowania bezprzewodowego, chociaż Japończycy skupiają się na nieco innym aspekcie rozwiązania. Nie stawiają oni na zwiększenie małego zasięgu, a przyspieszenie procesu ładowania baterii. Według japońskiego serwisu Nikkei firma opracowała już nowe urządzenie do ładowania, które pomoże w osiągnięciu tego celu.

Nowa ładowarka Sony ma bazować na standardzie Qi, ale mogła będzie dostarczać nawet 10-15 watów. Oznacza to, że będzie mogła dostarczyć dwa razy więcej prądu, a co za tym idzie skrócić o połowę czas ładowania baterii. Opracowywany właśnie sprzęt będzie mógł podobno naładować standardową baterię w godzinę.

Trochę poczekamy

Obie firmy bardzo poważnie myślą o wykorzystaniu autorskich rozwiązań w kolejnych flagowych smartfonach. Niestety, debiutu rynkowego technologii Samsunga czy Sony nie ma co spodziewać się przed drugą połową przyszłego roku. Mimo to bardzo podobają mi się wzmianki o pracach gigantów nad tym aspektem. Liczę też, że firmy będą przykładać jeszcze większą uwagę do doładowywania smartfonów, a także znacznego skrócenia wymaganego na to czasu. Być może już wkrótce ładowanie bezprzewodowe będzie coraz bardziej popularne, a kolejne firmy dołączą do Nokii i Google mocno promujących ten standard.

Źródło: PhoneArenanikkei

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.