Szybki Internet w pociągach już wiosną. Oczywiście nie za darmo

Szybki Internet w pociągach już wiosną. Oczywiście nie za darmo23.01.2014 16:54
Jan Blinstrub

XXI wiek w wagonach spółki PKP Intercity. Jeszcze w tym roku pasażerowie pociągów będą mogli korzystać z dostarczonego przez T-Mobile Internetu oraz pakietu filmów, gier i seriali. Wszystko po to, by podróżowało się przyjemniej (lub żeby pasażerowie nie zwracali uwagi na niedziałającą klimatyzację i niedoczyszczone przedziały).

PKP Intercity i T-Mobile podpisały dziś kontrakt, na mocy którego w 300 wagonach należących do spółki będzie dostępny bezprzewodowy Internet. Dodatkowo pasażerowie będą mogli oglądać filmy i seriale oraz grać w udostępnione przez operatora gry. Każdego miesiąca 10% treści multimedialnych będzie się zmieniać.

W pierwszym okresie anteny i modemy zostaną zainstalowane w 30 wagonach. Docelowo z Wi-Fi będzie można korzystać na najpopularniejszych trasach. Między innymi: Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin – Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa – Wiedeń – Villach, Warszawa – Praga, Warszawa – Berlin czy Warszawa – Kolonia – Amsterdam.

Tyle z informacji prasowej. O szczegóły oferty zapytałem Beatę Czemerajdę z Biura Komunikacji i Public Relations PKP Intercity.

  • PKP Intercity ma nadzieję, że pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z usługi wiosną tego roku. T-Mobile od rozpoczęcia prac ma 3 miesiące na wyposażenie 30 wagonów w niezbędny sprzęt. Oznacza to, że na początku usługa będzie dostępna w 3-4 pociągach kursujących na popularnych trasach.
  • Docelowo** T-Mobile będzie pobierać opłaty za dostęp do Sieci i multimediów**, ale do czasu pełnego uruchomienia usługi pasażerowie będą mogli korzystać z Wi-Fi bezpłatnie.
  • Dostęp do Wi-Fi ma być niezależny od kategorii pociągu. Intercity chce, by z usługi mogli korzystać pasażerowie podróżujący na najpopularniejszych trasach niezależnie od tego, czy będą jechać EIC czy TLK.
  • Obsługa techniczna jest po stronie T-Mobile. Instalacją zajmie się współpracująca z operatorem firma Nomad Digital, która realizowała podobne projekty w innych krajach.
  • Dostęp do Wi-Fi nie będzie miał wpływu na ceny biletów.

Wi-Fi w pociągu? Pewnie, że tak. Niestety, docelowo trzeba będzie za nie płacić. Można się oburzać, bo niektórzy przewoźnicy już teraz oferują darmowy dostęp swoim pasażerom. Są wśród nich Polski Bus, a nawet - w niektórych składach - InterREGIO. Jeśli jednak kiedyś używaliście ich hotspotów, wiecie, że trzeba mieć anielską cierpliwość, by wczytać jakąkolwiek stronę internetową. Nie inaczej jest z korzystaniem z pakietu danych w telefonie: w sunącym przez Polskę pociągu raczej nie można liczyć na stabilne połączenie.

T-Mobile i Intercity chcą zagwarantować 1,5 Mb/s, co w zupełności powinno wystarczyć do swobodnego korzystania ze stron internetowych w pociągu. T-Mobile na podobnych warunkach współpracuje z niemieckimi kolejami. Na stronie Deutsche Bahn napisano, że nawet przy 300 km/h Internet działa stabilnie, więc zawrotne 150 km/h, jakie można osiągnąć na polskich torach, raczej nie powinno być wyzwaniem dla instalacji w wagonach.

Wi-Fi będzie niebawem. Brakuje wiec tylko kilku rzeczy, by PKP wjechało do Europy: czystych składów, działającego ogrzewania, szczelnych okien i toalet, które nie wyglądają jak w niskobudżetowym horrorze....

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.