Tablet Google'a: współpraca z Asusem, HTC, Samsungiem i sprzedaż on-line?

Tablet Google'a: współpraca z Asusem, HTC, Samsungiem i sprzedaż on-line?30.03.2012 17:00
Asus Memo 370T | fot. gadgetmix.com
Michał Brzeziński

Tablet koncernu z Mountain View nadchodzi wielkimi krokami. Co kilka dni pojawiają się nowe (mniej lub bardziej wiarygodne) szczegóły dotyczące specyfikacji. Dzisiejsza nowość dotyczy dystrybucji oraz współpracy z producentami.

Dotychczasowe pogłoski mówią o 7-calowym tablecie wyposażonym w układ Tegra 3. Jednak najważniejszą zachętą do kupna ma być niska cena, prawdopodobnie w granicach 200 dol.

W ten obraz bardzo dobrze wpisuje się Asus MeMo 370T, ogłoszony podczas targów CES 2012. Tajwański producent miał ujawnić więcej szczegółów podczas Mobile World Congress, ale jak wiemy, kwestię przemilczano. Łącząc to z faktem szybkich aktualizacji swoich urządzeń, Asus stał się (przynajmniej w teorii) oczywistym partnerem dla Google'a.

Wall Steet Journal potwierdza te informacje, dodając, że współpraca nie będzie się ograniczała do jednego producenta. Na rynek ma trafić cała seria tabletów, zaprojektowana m.in. przez HTC oraz Samsunga. Oznaczałoby to, że kilka wielkich koncernów wesprze Google'a w walce przeciwko iPadowi. Chociaż brzmi to doniośle, wszyscy dobrze wiedzą, co się za tym kryje - na wysokiej sprzedaży iPada tracą wszyscy oprócz Apple'a. Takie zjednoczenie sił, choć brzmi mało prawdopodobnie, mogłoby poważnie zamieszać na rynku tabletów.

Według kolejnych informacji Google zamierza także zmienić sposób sprzedaży. Podobnie jak w przypadku Nexusa One, klienci będą mogli kupić urządzenie przede wszystkim przez stronę giganta z Mountain View. Eksperyment z telefonem nie odniósł sukcesu i ostatecznie Google zdecydował się współpracować z operatorami. Ale teraz ma on o wiele większe doświadczenie na rynku, zwłaszcza jeśli chodzi o smartfony.

Ważny jest również sam produkt. Z punktu widzenia sprzedaży telefony i tablety to kompletnie inne urządzenia - te pierwsze najczęściej kupowane są przy okazji abonamentu u operatora. W przypadku tabletów taki system już się tak dobrze nie sprawdza, tym bardziej że większość z nich nie jest wyposażona w moduł 3G.

Chociaż Google ma zamiar skupić się na własnym sklepie internetowym, nikogo by nie zaskoczyła pomóc ze strony producentów. W końcu im też będzie zależało na wysokich wynikach sprzedaży.

Nie mogło również zabraknąć powiązania z Androidem Jellybean. Nowa wersja systemu, zapowiadana na połowę tego roku, ma towarzyszyć oficjalnej prezentacji nowej linii tabletów.

Jak widać, plotek nie brakuje. Jednoczesna współpraca Google z kilkoma producentami, choć brzmi zachęcająco, w praktyce może okazać się zbyt trudna. Ale sprzedaż on-line jest realnym i ciekawym pomysłem. Pozwoliłoby to zaoszczędzić na pośrednikach oraz skrócić czas wejścia do sprzedaży. Google wreszcie miałby nad wszystkim kontrolę - piękna wizja.

Źródło: AndroidPoliceSlashgear

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.