Tanie tablety są bardzo popularne. Siła Apple'a słabnie

Tanie tablety są bardzo popularne. Siła Apple'a słabnie03.01.2013 15:30
Niedrogie tablety - co powinieneś wiedzieć?
Adrian Nowak

Zamiast inwestować w produkty giganta z Cupertino, częściej wybieramy tańsze urządzenia.

Firma analityczna IDC nie ma wątpliwości, że popularność tabletów będzie rosła. W najnowszym raporcie zaktualizowano prognozy dotyczące platform, które mają królować na tych urządzeniach. IDC szacuje, że w skali globalnej tablety wyprodukowane przez Apple'a stanowiły w 2012 roku 53,8% wszystkich tego typu urządzeń (56,3% przed rokiem).

Reszta należała niemal w całości do Androida. Udziały platformy mobilnej wyszukiwarkowego giganta na tabletach wzrosły z 39,8% w 2011 roku do 42,7% w 2012. Niewątpliwie wpłynęły na to bardzo tanie urządzenia. Często są one wybierane przez osoby, które nie chcą wydawać zbyt dużo na sprzęt rzadko wykorzystywany do pracy.

[solr id="komorkomania-pl-141460" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4740,nikt-nie-pomyli-app-store-z-appstore-a-moze-jednak" _mphoto="kindle-fire-hd-141460-21-9a36eda.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3258[/block]

Kilka miesięcy temu IDC prognozowało, że w 2012 roku do sprzedawców trafi około 117,1 miliona tabletów. Niezwykła popularność tego typu urządzeń zmusiła jednak analityków do podwyższenia prognoz. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy do sklepów dostarczono aż 122,3 miliona tabletów. Jak czytamy w raporcie:

Tablety przyciągają coraz większą liczbę użytkowników, a sam rynek kieruje się w stronę mniejszych, bardziej mobilnych ekranów, które jednocześnie dostępne są w bardziej przystępnych cenach. Oczekujemy, że zapotrzebowanie na tego typu sprzęty będzie się zwiększało w nadchodzących kwartałach.

Już w 2013 roku do sklepów ma trafić 172,4 miliona tabletów. W tym przypadku również trzeba było skorygować prognozy, które wcześniej oscylowały w granicach 165,9 miliona urządzeń. Spoglądając nieco dalej, według IDC już w 2016 roku sprzedawcy otrzymają 282,7 milionów tabletów.

Cena jest kluczowa

Wygląda na to, że użytkownicy z Polski nie do końca ulegli lubianej marce Apple. Firma Manta, która jest największym polskim dostawcą sprzętu RTV i AGD, poinformowała ostatnio, że tylko do końca listopada udało jej się sprzedać w naszym kraju 100 tysięcy sztuk tabletów.

Manta udostępnia aż dziesięć modeli tabletów z ekranami o wielkości od 7 do 10 cali. Jednak kluczowym kryterium wyboru jest cena, która w żadnym z przypadków nie przekracza 1000 zł. Okazuje się, że tańsze urządzenia wcale nie muszą oznaczać uboższych zysków. Jak z radością mówi Bogdan Wiciński - prezes Manta Multimedia:

Jesteśmy bardzo miło zaskoczeni osiągniętymi wynikami. Decyzje o rebrandingu i poprawieniu oferty przyniosły firmie wymierne korzyści w postaci doskonałej sprzedaży oraz zwiększenia rozpoznawalności marki. Polscy klienci docenili nasze zmiany i przekonali się, że Manta dostarcza dobre i sprawdzone produkty w atrakcyjnej cenie.

Łukasz Koralewski, Country Manager GoClevera, zwraca uwagę na to, że klienci są niezwykle czuli na wskaźnik ceny do jakości. Zauważa również, że popularność tańszych tabletów wciąż rośnie:

Tablety budżetowe cieszą się w Polsce coraz większą popularnością, głównie ze względu na utrzymanie jakości w tańszych urządzeniach i bardzo szybki rozwój technologiczny w branży elektroniki użytkowej. Z miesiąca na miesiąc obserwujemy kilkusetprocentowy wzrost sprzedaży w tej kategorii cenowej. W październiku 2012 roku tablet GoClever został zakupiony przez co czwartego klienta w Polsce, co plasuje nas na pierwszej pozycji w rankingu popularności urządzeń mobilnych typu tablet.

Koralewski zauważa, że zainteresowanie droższymi urządzeniami także może się przełożyć na sprzedaż tych tańszych:

Na ogromną popularność tabletów wpływa przede wszystkich coraz większa świadomość klientów, wiedza na temat nowych technologii i zrozumienie, że tablet to nie tylko fajny gadżet, ale mobilne urządzenie multifunkcyjne, które sprawdzi się zarówno w domu, jak i w biznesie. Obserwujemy również sytuację, gdzie kampanie telewizyjne droższych urządzeń prowadzone przez światowe a-brendy wspierają sprzedaż ich tańszych w marketach, gdzie oszczędniejszy klient szuka dla siebie ciekawej, tańszej, ale równie dobrej alternatywy.

Również przedstawiciele usługi Manubia, która przygotowuje raporty sprzedaży w Internecie, informowali jakiś czas temu o dużej popularności tanich tabletów. Z badania przeprowadzonego w pierwszym kwartale tego roku wynikało, że największą popularnością na Allegro cieszył się wspomniany tablet GoClever, dostępny za około 400 złotych. Producent zdradził Komórkomanii, że w ubiegłym kwartale sprzedaż urządzeń sięgnęła 120 tysięcy sztuk, z czego aż 70% zakupionych zostało w hipermarketach i innych sieciach handlowych.

Manta PowerTab
Manta PowerTab

Również firma Prestigio chwali się świetnymi wynikami. W 2012 roku spółka sprzedała ponad 30 tysięcy MultiPadów. Co ciekawe, Prestigo prognozuje, że tablety będą w kolejnych miesiącach coraz wyraźniej odbierały rynek netbookom i ultrabookom.

Analitycy, a także właściciele największych firm sprzedających tablety nie mają wątpliwości, że urządzenia tego typu mają czasy świetności dopiero przed sobą. Wyniki sprzedawanych w Polsce tabletów bardzo czytelnie pokazują, że przy zakupie gadżetów rzadko wykorzystywanych do pracy jesteśmy bardzo ostrożni i nie lubimy przepłacać. Również w skali globalnej tańsze tablety z Androidem sukcesywnie odbierają rynek bardziej zaawansowanym sprzętom tego typu.

Wszyscy chętnie obserwujemy więc premiery kolejnych wersji urządzeń firmy Apple, a także z zapartym tchem śledzimy nowinki technologiczne Samsunga czy innych wiodących technologicznych gigantów. Okazuje się mimo wszystko, że gdy nadchodzi czas zakupów, działamy racjonalnie i oszczędnie, a gadżety z najwyższej półki często po prostu pomijamy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.