Tablety Lenovo z Windows 8 RT będą tanie, bardzo tanie

Tablety Lenovo z Windows 8 RT będą tanie, bardzo tanie

Tablety Lenovo z Windows 8 RT będą tanie, bardzo tanie
Kamil Bąkowski
18.08.2012 09:30, aktualizacja: 18.08.2012 11:30

W czerwcu tego roku gigant z Redmond zaprezentował własny tablet Microsoft Surface. CEO Lenovo, Yang Yuanqing, stwierdził, że nie obawia się konkurencji ze strony Microsoftu. Dowiedzieliśmy się też, że nadchodzące tablety Lenovo z Windows 8 RT będą sprzedawane w atrakcyjnych cenach.

W czerwcu tego roku gigant z Redmond zaprezentował własny tablet Microsoft Surface. CEO Lenovo, Yang Yuanqing, stwierdził, że nie obawia się konkurencji ze strony Microsoftu. Dowiedzieliśmy się też, że nadchodzące tablety Lenovo z Windows 8 RT będą sprzedawane w atrakcyjnych cenach.

Jak donosi CNET, podczas ogłoszenia wyników za pierwszy kwartał roku finansowego 2012/2013 dyrektor generalny firmy Lenovo, Yang Yuanqing, powiedział:

Nie jesteśmy zachwyceni z idei dostarczenia przez Microsoft hardware'u (czyt. [Microsoft Surface](http://komorkomania.pl/6474,microsoft-surface-najlepszy-tablet-na-rynku-wideo)). MS jest dla nas tylko jeszcze jednym konkurentem na rynku. Jesteśmy nadal przekonani, że przedstawimy lepszy hardware od naszych rywali, w tym od firmy z Redmond. Silną stroną Microsoft jest software. Nie wierzymy jednak, że Microsoft jest w stanie przedstawić najlepszy sprzęt na świecie.

Pan Yuanqing odniósł się również do obecnej współpracy pomiędzy producentami:

Szczerze mówiąc, nie jesteśmy zaniepokojeni wprowadzeniem tabletem Microsoft Surface. Microsoft jest wciąż naszym strategicznym partnerem. Podchodzimy optymistycznie do premiery Windows 8, wykorzystamy ją w pełni do prezentacji naszych nowych urządzeń.

Zachowanie dyrektora generalnego Lenovo to nie tylko dobra mina do złej gry. Jego słowa pokazują, że firma nie obawia się premiery tabletu z logo firmy Microsoft. Drugi największy dostawca komputerów PC na świecie jest przekonany o wartości swoich produktów. To właśnie hardware i wykonanie urządzeń mają pozwolić Lenovo zaistnieć na rynku tabletów. Chiński producent chce skorzystać z szumu medialnego wywołanego przez Surface'a i system Windows 8, prezentując własne urządzenia, jak choćby zapowiedziany niedawno ThinkPad Tablet 2.

W rozmowie z agencją Bloomberg David Schmocck, starszy wiceprezes Lenovo Group, ujawnił cenę nadchodzących tabletów firmy. Jak nietrudno zgadnąć, urządzenia z procesorami ARM i systemem Windows RT będą znacznie tańsze od modeli z pełną wersją Windows 8. Tablety Lenovo z Windows RT mają pojawić się na rynku w cenie około 200-300 dol., a modele z Windows 8 będą sprzedawane za 600-700 dol.

Windows RT odegra znaczącą rolę dla konsumentów, tablety (przyp. redakcji) będą sprzedawane w bardzo atrakcyjnych cenach.

Dla przypomnienia Windows RT jest wersją lite systemu Windows 8, stworzoną z myślą o urządzeniach z procesorami ARM. Tablety z Windows RT obsłużą tylko aplikacje wydane w sklepie Windows Store (można zapomnieć o aplikacjach znanych z Windows XP / Vista / 7 stworzonych pod architekturę x86/x64). Plusem samych urządzeń z Windows RT ma być preinstalowany pakiet Office oraz dłuższy czas pracy baterii.

Jaki będzie los Surface'a? Albo tablet znajdzie miliony odbiorców, tak jak Xbox 360, albo też, jak odtwarzacz Zune, zniknie z rynku szybciej, niż się pojawił. Działanie Microsoftu i prezentacja własnego tabletu to ilustracja przysłowia: tonący brzytwy się chwyta. Obecnie udział na rynku tabletów firmy Microsoft jest bliski zeru. Nic więc dziwnego, że gigant z Redmond wziął sprawy w swoje ręce i przedstawił własne urządzenie - Surface. Plotki o niskiej cenie wersji Microsoft Surface z Windows 8 RT wydają się dość prawdopodobne. Microsoft może dopłacać do interesu, aby zaistnieć na rynku tabletów i - co ważniejsze - przekonać deweloperów do tworzenia aplikacji w stylu Windows 8.

[solr id="komorkomania-pl-118717" excerpt="0" image="0" _url="http://pawelzolyniak.komorkomania.pl/5830,ekrany-dotykowe-dla-windows-8-przeglad-nadchodzacych-tabletow-i-ultrabookow" _mphoto="gallery-4-large-gallery--2912246.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2543[/block]

Firmie Lenovo nie pozostaje nic innego niż być pewnym objętej strategii oraz spróbować konkurować z obecnym kluczowym partnerem (czyt. Microsoft) na rynku tabletów. Bez wątpienia dostawcy hardware’u nie są zachwyceni decyzją o premierze Surface'a. Producenci muszą zagryźć zęby i robić dobrą minę do złej gry. Odważniejsi (Acer) już wyrażają swoje negatywne opinie. CEO Acer, JT Wang, stwierdził niedawno, że Microsoft powinien przemyśleć przemyśleć dwa razy wydanie własnego tabletu. Nietrudno zgadnąć, że możliwa cena 199 dol. za Microsoft Surface wpłynęłaby znacząco na pozostałych dostawców.

Źródło: BloombergCNET

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)