Jeśli ktoś miał wątpliwości, czy afera "Taylor Swift vs Apple" była ukartowana, już nie powinien ich mieć

Jeśli ktoś miał wątpliwości, czy afera "Taylor Swift vs Apple" była ukartowana, już nie powinien ich mieć26.06.2015 10:19
Taylor Swift
Źródło zdjęć: © "Blank Space"

"Spór" między Apple'em a Taylor Swift właśnie się zakończył ze szczęśliwym finałem dla wszystkich stron.

Taylor Swift ogłosiła na Twitterze, że jej album "1989" - wbrew wcześniejszym deklaracjom - w wyniku wydarzeń z ubiegłego tygodnia jednak będzie dostępny w usłudze Apple Music. Och, cóż za niespodzianka.

A teraz pokrótce przyjrzyjmy się wydarzeniom nie tylko z ostatnich dni, ale i miesięcy.

A teraz przyjrzyjmy się skutkom, jakie wywołało całe zamieszanie.

  • wszyscy mówią o Apple Music;
  • wszyscy mówią o Taylor Swift;
  • wszyscy mówią o albumie \1989;
  • Apple ma w swojej ofercie album wielkiej przeciwniczki streamingu, którego największy konkurent nie ma, o czym w wyniku afery wiedzą wszyscy;
  • Taylor Swift wychodzi na obrończynię biednych artystów, która stawiła czoła potężnej korporacji;
  • Apple wychodzi na spoko firmę, która nie jest głucha na głosy artystów.

Sorry, ale w życiu nie uwierzę, że nie była to zaplanowana akcja marketingowa. Pytanie tylko, jak bardzo zaplanowana, bo nie możemy przecież wykluczyć, że już samo odejście Swift ze Spotify było ukartowane (choć na to dowodów nie ma i pewnie nigdy nie będzie). Pomyślcie tylko: czy najbogatszej firmie na świecie i gigantowi rynku muzycznego faktycznie ciężko byłoby nakłonić popularną artystkę do odejścia od niewygodnego konkurenta na pół roku przed startem własnej usługi?

Tak czy inaczej, widzę tylko dwie możliwości: albo Apple perfekcyjnie wykorzystał sytuację, albo sam ją stworzył. Sam nie wiem, który scenariusz jest bardziej prawdopodobny.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.