Testuj Smartfona, Play i Kuba Wojewódzki - co z tego wyniknie?

Testuj Smartfona, Play i Kuba Wojewódzki - co z tego wyniknie?09.08.2011 19:41
Kuba Wojewódzki twarzą Play
Mateusz Żołyniak

Wczoraj sieć Play oficjalnie zaprezentowała nowy program promocyjny Testuj Smartfona, w którym weźmie udział znany showman i dziennikarz Kuba Wojewódzki (o czym szczegółowo pisał Paweł). Jaki może być efekt tej akcji?

Wczoraj sieć Play oficjalnie zaprezentowała nowy program promocyjny Testuj Smartfona, w którym weźmie udział znany showman i dziennikarz Kuba Wojewódzki (o czym szczegółowo pisał Paweł). Jaki może być efekt tej akcji?

Niektóre portale skrytykowały Play za nową akcję marketingową, w której wykorzystano wizerunek Kuby Wojewódzkiego. Pod wczorajszym tekstem Pawła wielu naszych czytelników także wypowiedziało się na ten temat negatywnie. Nieco mnie to zdziwiło, więc postanowiłem wyrazić swoją opinię o programie Testuj Smartfona. Zanim przejdę do rzeczy, przypomnę, na czym polega akcja sieci Play:

Testujsmartfona.pl tylko w PLAY

Wojewódzki ma nie tyle zachęcić, co po prostu zwrócić uwagę casualowych użytkowników i młodych ludzi na Testuj Smartfona. Biorąc pod uwagę to, jak portale plotkarskie czy pisma niezwiązane z branżą komórkową interesują się dziennikarzem, Play może przeprowadzić darmową kampanię reklamową na szeroką skalę. Zwróci ona uwagę tych użytkowników, którzy do tej pory nie interesowali się rynkiem komórkowym.

Dzięki temu mogą oni zapoznać się z ciekawą ofertą sieci, a w konsekwencji wciąć udział w akcji Testuj Smartfona. Dzisiaj nawet poświęciłem trochę czasu na rozmowy ze znajomymi (30 osób), których pytałem o Wojewódzkiego, będącego twarzą Play. Co ciekawe (mimo że kampania reklamowa jeszcze nie ruszyła), ponad 90% z nich słyszało o tej współpracy, a prawie 30% sprawdziło, co właściwie reklamuje showman. Badana grupa jest bardzo mała, ale przynajmniej daje to obraz, jak kampanię odebrali casualowi użytkownicy telefonów.

Wczoraj ktoś zapytał mnie o zarobki Kuby. Mało mnie to interesuje, ale jeżeli są tak duże, jak się mówi, oznacza to, że Play jest pewny sukcesu planowanych działań marketingowych. Dość jednak o mało istotnych częściach nowej kampanii...

Świetna akcja marketingowa dla Huaweia

Według mnie akcja Testuj Smartfona będzie świetną inwestycją Huaweia, który stara się obecnie rozgościć na polskim rynku. Aby do tego doszło, trzeba najpierw uświadomić użytkownikom obecności danej marki na rynku. A mowa o chińskim producencie, który jeszcze rok temu nie miał nawet w Polsce własnego oddziału. Teraz jednak wszystko się zmieniło.

Huawei U8500
Huawei U8500

Dzięki Testuj Smartfona aż 150 tys. użytkowników będzie miało okazję pobawić się przez 2 tyg. smartfonem U8500, chwalić się urządzeniem przed znajomymi i wymieniać opinie o nim. To dobry krok do budowania pozycji marki. Za tym pójdzie także zapewne odpowiednio przygotowana oferta promocyjna nowego modelu Huaweia w salonach Play. Telefon ten jest tani, ba, nawet bardzo tani. To kolejne po ZTE Blade urządzenie przygotowane dla mniej zaawansowanych użytkowników (lub - bardziej obrazowo - telefon dla mas).

Sto pięćdziesiąt tysięcy rozdanych telefonów to naprawdę nic, a szybko może to przynieść zyski zarówno Huaweiowi, jak i Play. Dlaczego? Trudno za pomocą drogiego telefonu "dla wybranych" zaistnieć w świadomości przeciętnych użytkowników, o czym przekonało się HTC. Dopiero wypuszczenie taniego Wildfire'a pozwoliło firmie zyskać popularność w Polsce. To samo będzie chciał zrobić Huawei, tyle że wszystkie modele tego producenta dostępne na naszym rynku to komórki dla mas, które mają zachęcać głównie niską ceną. Myślę jednak, że budowanie świadomości marki Huawei w Polsce to temat nie na teraz...

Czy kampania Play będzie udana?W Sieci znalazłem także sporo opinii, że kampania Testuj Smartfona zakończy się fiaskiem. Dzisiaj Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play, na swoim blogu podał do wiadomości, że w ciągu dnia ponad 10 tys. osób zapisało się na testy Huaweia i usług Play. Wynik już wygląda nieźle, a to zapewne dopiero początek. Teraz pojawią się kampanie reklamowe, które znacząco wpłyną na popularność marki, także za sprawą Kuby Wojewódzkiego. Prawdziwym sukcesem dla Play będzie jednak promocja Internetu mobilnego i przekonanie do niego jak największej liczby użytkowników. Ciekawe, czy się uda...Mała dygresja
Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.