Tim Cook znowu przeprasza. Za co tym razem?

Tim Cook znowu przeprasza. Za co tym razem?02.04.2013 10:49
Tim Cook (fot. igrec)
Adrian Nowak

To już nie te czasy, gdy winę za problemy z urządzeniami Apple'a zrzucano na klientów. Koncern nie wmawia już użytkownikom, że źle trzymają swoje telefony, a coraz częściej jest zmuszony do przepraszania.

To już nie te czasy, gdy winę za problemy z urządzeniami Apple'a zrzucano na klientów. Koncern nie wmawia już użytkownikom, że źle trzymają swoje telefony, a coraz częściej jest zmuszony do przepraszania.

W wielu krajach kalifornijski gigant oferował do tej pory zaledwie rok gwarancji na swoje gadżety, co nie idzie w parze z zapewnieniami Apple'a o ich bardzo wysokiej jakości. Z tak krótkiego wsparcia oraz innych niejasności dotyczących gwarancji bardzo niezadowoleni byli klienci z Chin, które mają ogromny potencjał, żeby w przyszłości stać się największym odbiorcą produktów z Cupertino (choć wytwarzanych głównie w Państwie Środka).

Po ostrej krytyce w mediach szef Apple'a zdecydował się przeprosić użytkowników z Chin za zawiłości związane z gwarancją i procesem naprawy urządzeń. Tim Cook zapewnił, że teraz w ciągu pierwszych 15 dni od zakupu wadliwe urządzenia będą wymieniane na nowe, a nie naprawiane - jak to się często zdarzało. Po otrzymaniu nowego gadżetu wciąż będzie on objęty roczną gwarancją.

Co ciekawe, w Chinach kluczowe podzespoły iPada są objęte dwuletnią gwarancją, jednak uszkodzoną baterię i akcesoria można wymieniać za darmo tylko przez pierwszy rok po zakupie. Apple w ten sposób pokazał, co najszybciej psuje się w iPadach.

W całej sytuacji istotne są nie tylko zmiany związane z zasadami gwarancji, ale też podejście Apple'a do rozwiązywania problemów. Tim Cook już w ubiegłym roku musiał przepraszać za mapy. Choć koncern mógł oczywiście przemilczeć sprawę, przyznał się do błędu. Teraz okazuje się, że Cook przeprasza już nie tylko za istotne wpadki, ale nawet za zwyczajne niejasności, które przez długi czas były zamiatane pod dywan.

Wielu analityków przewidywało, że Apple bez Steve'a Jobsa nie zmieni się zbyt mocno. Plany na przyszłe lata prawdopodobnie były już gotowe, a w firmie nie brakowało przecież ekspertów potrafiących konstruować niesamowite urządzenia. Teraz stało się jasne, że koncern z Cupertino się zmienił: zamiast wyznaczania nowych trendów dopracowanymi w każdym calu gadżetami odsuwa się nieco w cień i publicznie przyznaje do błędów.

Jako fani nowych technologii możemy oczywiście narzekać na brak rewolucyjnych urządzeń w ostatnim czasie. Prawda jest jednak taka, że Apple, mając grubo ponad 100 miliardów dolarów odłożonej gotówki, nie musi się z niczym śpieszyć. Teraz wystarczy się starać, by nie irytować zbyt mocno użytkowników, a chyba nic nie denerwuje tak bardzo jak sprzęt przestający działać zaraz po upływie okresu gwarancji.

Źródło: Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.