To koniec BlackBerry. Nie zadzwonisz nawet na numer alarmowy

To koniec BlackBerry. Nie zadzwonisz nawet na numer alarmowy04.01.2022 10:40
Źródło zdjęć: © Thai Nguyen / Unsplash

Kilka dni temu pisaliśmy o końcu niegdysiejszego synonimu luksusu wśród ludzi biznesu. Mowa oczywiście o telefonach marki Blackberry, które wyróżniały się klawiaturą QWERTY i małym dżojstikiem. I stało się - popularne urządzenia bazujące na autorskim systemie marki przestają działać.

BlackBerry jeszcze przed popularyzacją smartfonów z systemem Android czy iOS był obiektem pożądania nie tylko ludzi biznesu, ale również osób, które chciały wyróżnić się w tłumie telefonów z klawiaturą numeryczną. To właśnie kanadyjskie przedsiębiorstwo wprowadziło klawiaturę QWERTY, dżojstik i charakterystyczny design.

Świat jednak idzie do przodu, a obecnie mało kto wyobraża sobie codzienne korzystanie z urządzenia bez wielkiego dotykowego ekranu. Producent BlackBerry zdał sobie sprawę, że nie ma większych szans w konkurowaniu ze światowymi liderami takimi jak Samsung czy Apple. W 2016 roku Kanadyjczycy stwierdzili, że dalsza produkcja urządzeń nie ma sensu.

Użytkownicy Blackberry mogli jeszcze przez kilka lat korzystać ze swoich telefonów, ale producent z biegiem czasu mocno ograniczał ich funkcjonalność. W 2019 roku została wyłączona możliwość pobierania aplikacji z autorskiego serwisu oraz przestał działać komunikator BBM. Kompletne porzucenie wsparcia dla urządzeń było jedynie kwestią czasu.

Z BlackBerry już nie zadzwonisz

Definitywny koniec BlackBerry nastąpił 4 stycznia 2022 roku. Tym samym zakończyło się nie tylko wsparcie oprogramowania, ale w ogóle jego działanie. Nie można dzwonić, wysyłać SMS-ów ani nawet połączyć się z numerem awaryjnym. Wszystkie GSM, a także połączenie internetowe przestały być dostępne.

Dotyczy to wszystkich urządzeń bazujących na systemie BlackBerry OS 7.1, BlackBerry 10 OS i oprogramowaniu dla tabletu BlackBerry PlayBook OS 2.1. Lub - oczywiście - wersjach starszych.

Warto jednak podkreślić, że BlackBerry próbowało wejść na rynek urządzeń z Androidem, ale wyszło to bardzo mizernie. Firma nie miała zaplecza sprzętowo-technologicznego, które dorównywałoby temu, co oferowała konkurencja.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.