Trzeci dzień bez smartfona. Co irytuje najbardziej?

Trzeci dzień bez smartfona. Co irytuje najbardziej?26.08.2013 11:41
Jan Blinstrub

Bez Facebooka w telefonie można żyć. Brak mobilnego dostępu do redakcyjnej skrzynki e-mail ma wiele zalet, choć mój szef jest innego zdania. Znajomym nieco przeszkadza, że nie mogą się ze mną skontaktować za pomocą Messengera czy przez Hangout, ale w gruncie rzeczy to także nie jest wielki problem. Już chwilę po włączeniu Nokii 1616, z której korzystam w tym tygodniu, byłem jednak mocno sfrustrowany.

Gdzie są moje kontakty!?

Skopiuj do pamięci telefonu lub na kartę SIM. Tylko takie opcje mam standardowo dostępne w książce adresowej. Na SIM-ie mam tylko numery do dziwacznych usług operatora (kto korzysta z "Pocztówek Dźwiękowych" i "Top Utworów MP3"?), więc wszystkie kontakty muszę ręcznie wprowadzać do telefonu. Na liście wkurzających rzeczy jest to mój numer jeden.

Dość niefortunnie się złożyło, że tydzień bez smartfona nałożył się na remont w mieszkaniu, w połowie którego jestem. Miałem więc problem z uzyskaniem odpowiedzi na kilka banalnych pytań, takich jak: gdzie jest najbliższa Castorama, do której otwarte jest OBI lub gdzie kupię najtaniej wybrane panele. W efekcie musiałem pojeździć trochę więcej po mieście i pewnie nieco przepłaciłem za zakupy.

Odczułem także brak nawigacji i informacji o natężeniu ruchu. Jeśli byliście wczoraj na Air Show w Radomiu, a później jechaliście w stronę Warszawy, wiecie, jak przyjemna była to podróż. Gdybym wiedział, co mnie czeka, wybrałbym inną trasę lub wyruszył nieco później. Niestety, w temacie korków Nokia 1616 nie ma zbyt wiele do powiedzenia.

Jedna rzecz sprawia jednak, że darzę Nokię 1616 wielkim sentymentem. Urządzenie odłączyłem od ładowarki w piątek. Stan naładowania baterii po weekendzie widać na zdjęciu.

Twój smartfon tego nie potrafi.

Podsumowując, powrót do starej komórki - przynajmniej na tę chwilę - nie jest wcale tak straszny, jak mogłoby się wydawać. Oczywiście bardzo odczuwam brak dostępu do Internetu, tym bardziej że z powodu remontu smartfon miał być w weekend moim jednym kontaktem z e-światem, ale nie ma co dramatyzować. Kilka dni bez Sieci to nie jest wielki wyczyn. Bardziej irytuje brak dostępu do danych w chmurze, w szczególności kontaktów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.