Testuj Smartfona, Play i Kuba Wojewódzki - co z tego wyniknie?

Wczoraj sieć Play oficjalnie zaprezentowała nowy program promocyjny Testuj Smartfona, w którym weźmie udział znany showman i dziennikarz Kuba Wojewódzki (o czym szczegółowo pisał Paweł). Jaki może być efekt tej akcji?

Kuba Wojewódzki twarzą Play
Kuba Wojewódzki twarzą Play
Mateusz Żołyniak

09.08.2011 | aktual.: 09.08.2011 21:41

Wczoraj sieć Play oficjalnie zaprezentowała nowy program promocyjny Testuj Smartfona, w którym weźmie udział znany showman i dziennikarz Kuba Wojewódzki (o czym szczegółowo pisał Paweł). Jaki może być efekt tej akcji?

Niektóre portale skrytykowały Play za nową akcję marketingową, w której wykorzystano wizerunek Kuby Wojewódzkiego. Pod wczorajszym tekstem Pawła wielu naszych czytelników także wypowiedziało się na ten temat negatywnie. Nieco mnie to zdziwiło, więc postanowiłem wyrazić swoją opinię o programie Testuj Smartfona. Zanim przejdę do rzeczy, przypomnę, na czym polega akcja sieci Play:

Testujsmartfona.pl tylko w PLAY

Wojewódzki ma nie tyle zachęcić, co po prostu zwrócić uwagę casualowych użytkowników i młodych ludzi na Testuj Smartfona. Biorąc pod uwagę to, jak portale plotkarskie czy pisma niezwiązane z branżą komórkową interesują się dziennikarzem, Play może przeprowadzić darmową kampanię reklamową na szeroką skalę. Zwróci ona uwagę tych użytkowników, którzy do tej pory nie interesowali się rynkiem komórkowym.

Dzięki temu mogą oni zapoznać się z ciekawą ofertą sieci, a w konsekwencji wciąć udział w akcji Testuj Smartfona. Dzisiaj nawet poświęciłem trochę czasu na rozmowy ze znajomymi (30 osób), których pytałem o Wojewódzkiego, będącego twarzą Play. Co ciekawe (mimo że kampania reklamowa jeszcze nie ruszyła), ponad 90% z nich słyszało o tej współpracy, a prawie 30% sprawdziło, co właściwie reklamuje showman. Badana grupa jest bardzo mała, ale przynajmniej daje to obraz, jak kampanię odebrali casualowi użytkownicy telefonów.

Wczoraj ktoś zapytał mnie o zarobki Kuby. Mało mnie to interesuje, ale jeżeli są tak duże, jak się mówi, oznacza to, że Play jest pewny sukcesu planowanych działań marketingowych. Dość jednak o mało istotnych częściach nowej kampanii...

Świetna akcja marketingowa dla Huaweia

Według mnie akcja Testuj Smartfona będzie świetną inwestycją Huaweia, który stara się obecnie rozgościć na polskim rynku. Aby do tego doszło, trzeba najpierw uświadomić użytkownikom obecności danej marki na rynku. A mowa o chińskim producencie, który jeszcze rok temu nie miał nawet w Polsce własnego oddziału. Teraz jednak wszystko się zmieniło.

Huawei U8500
Huawei U8500

Dzięki Testuj Smartfona aż 150 tys. użytkowników będzie miało okazję pobawić się przez 2 tyg. smartfonem U8500, chwalić się urządzeniem przed znajomymi i wymieniać opinie o nim. To dobry krok do budowania pozycji marki. Za tym pójdzie także zapewne odpowiednio przygotowana oferta promocyjna nowego modelu Huaweia w salonach Play. Telefon ten jest tani, ba, nawet bardzo tani. To kolejne po ZTE Blade urządzenie przygotowane dla mniej zaawansowanych użytkowników (lub - bardziej obrazowo - telefon dla mas).

Sto pięćdziesiąt tysięcy rozdanych telefonów to naprawdę nic, a szybko może to przynieść zyski zarówno Huaweiowi, jak i Play. Dlaczego? Trudno za pomocą drogiego telefonu "dla wybranych" zaistnieć w świadomości przeciętnych użytkowników, o czym przekonało się HTC. Dopiero wypuszczenie taniego Wildfire'a pozwoliło firmie zyskać popularność w Polsce. To samo będzie chciał zrobić Huawei, tyle że wszystkie modele tego producenta dostępne na naszym rynku to komórki dla mas, które mają zachęcać głównie niską ceną. Myślę jednak, że budowanie świadomości marki Huawei w Polsce to temat nie na teraz...

Czy kampania Play będzie udana?W Sieci znalazłem także sporo opinii, że kampania Testuj Smartfona zakończy się fiaskiem. Dzisiaj Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play, na swoim blogu podał do wiadomości, że w ciągu dnia ponad 10 tys. osób zapisało się na testy Huaweia i usług Play. Wynik już wygląda nieźle, a to zapewne dopiero początek. Teraz pojawią się kampanie reklamowe, które znacząco wpłyną na popularność marki, także za sprawą Kuby Wojewódzkiego. Prawdziwym sukcesem dla Play będzie jednak promocja Internetu mobilnego i przekonanie do niego jak największej liczby użytkowników. Ciekawe, czy się uda...Mała dygresja
Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)