Ukłon w stronę "bankrutów" także u nas?

Ukłon w stronę "bankrutów" także u nas?23.03.2009 13:05
kryzys, ale bezrobotni nie zapłacą mniej
Kira Czarczyńska

Po tym, jak hiszpański telekom Telefonica ogłosił swój "rabat kryzysowy", Gazeta Prawna postanowiła się przyjrzeć naszemu rynkowi pod tym samym kątem. I okazuje się, że kilu naszych operatorów też miało lub ma podobne pomysły.

Na razie jednak pozostające w sferze ewentualnych planów na potencjalną przyszłość.

Po tym, jak hiszpański telekom Telefonica ogłosił swój "rabat kryzysowy", Gazeta Prawna postanowiła się przyjrzeć naszemu rynkowi pod tym samym kątem. I okazuje się, że kilu naszych operatorów też miało lub ma podobne pomysły.

Na razie jednak pozostające w sferze ewentualnych planów na potencjalną przyszłość.

Zmniejszyć sobie obciążenia można w zasadzie tylko w sieci Era. PTC oferuje swoim klientom możliwość zawieszenia abonamentu na czas nie dłuższy niż pół roku - bez utraty możliwości odbierania i wykonywania połączeń. Kosztuje to jedynie 2 PLN, przedłuża jednak umowę zawartą na czas określony o ilość okresów rozliczeniowych, na jakie abonament został zawieszony.

Pozostali operatorzy albo chcieliby, ale się boją, albo w ogóle nie chcą bezrobotnym iść na rękę uważając, że jest to zbędne. Netia wprowadzi podobną ofertę, o ile zrobi to wcześniej Telekomunikacja Polska. Grupa TP natomiast nie ma jak na razie takiego zamiaru, skoro oferuje już najbiedniejszym tani abonament, który można otrzymać po przedstawieniu zaświadczenia o dochodach.

Z jednej strony taka polityka może nieco dziwić - w czasie, kiedy konsumenci zaczęli zwracać dość baczną uwagę na swoje wydatki, logiczne byłoby ze strony telekomów wprowadzanie ofert, mających na celu utrzymanie klientów przez czas kryzysu. W końcu za parę miesięcy mogą oni mieć znacznie zasobniejsze kieszenie, prawda? - lepiej więc, żeby mieli też nadal podpisaną umowę terminową.

Z drugiej strony jednak, nasz rynek telekomunikacyjny ma się dobrze i nadal nic nie wskazuje na to, żeby miał się mocniej załamać. Może i więc faktycznie lepiej jest telekomom rozpatrywać indywidualne wnioski o obniżenie kosztów, niż proponować globalną usługę tego typu?

Źródło: Gazeta Prawna

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.