64% mieszkańców USA ma smartfony, ale aż 23% musiało zrezygnować z usług telefonicznych

64% mieszkańców USA ma smartfony, ale aż 23% musiało zrezygnować z usług telefonicznych02.04.2015 08:11
Kobieta patrząca na rachunek
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Konrad Błaszak

Patrząc na ulicę można odnieść wrażenie, że smartfona ma teraz niemal każdy. Badania przeprowadzone w USA pokazują, że ponad połowa obywateli je posiada, ale dla wielu pakiety danych są zbyt drogie.

Posiadanie smartfona jest już niemal normalnością i coraz częściej nawet dzieci w podstawówce mogą się nimi pochwalić. Oczywiście dla wielu osób smartfon to już nie tylko telefon, ale prawdziwy mini komputer, dzięki któremu grają, pracują i przeglądają internet. Nowe badania przeprowadzone przez Pew Research Center pokazały, jak wygląda ten rynek w USA.

Badanie zostało przeprowadzone drogą telefoniczną i objęło swoim zasięgiem ponad 2000 osób. Wykazało ono, że pod koniec 2014 roku 64% Amerykanów posiadało smartfona, co oznacza spory wzrost w stosunku do wyniku sprzed 3 lat (35%). Bardzo ciekawe jest to, że dla 15 procent mieszkańców USA telefon jest głównym źródłem dostępu do sieci. Zastanawiający natomiast jest wynik, że 23% badanych zdarzyło się zawiesić lub anulować usługi telefoniczne ze względu na zbyt duże koszty.

Duży wpływ na to miały ceny mobilnego internetu. Aż 20% ankietowanych uważa, że pakiet danych jest dla nich dużym obciążeniem finansowym. 15% badanych bardzo często przekracza limit, a jedna trzecia użytkowników twierdzi, że takie ograniczenia przestrzegają ich przed korzystaniem z mobilnego internetu jako jedynego źródła dostępu do sieci.

Jedna z osób komentujących pod artykułem The Guardiana zauważa, że wielu Amerykanów decydując się na abonament sięga po smartfony z najwyższej półki, które znacznie podbijają wysokość miesięcznego zobowiązania. Jak widać, nawet dla mieszkańców tak bogatego kraju jak USA może być to problem i według badań w najbliższym czasie w Stanach oraz na innych rynkach nasyconych najważniejsze będzie zmniejszenie kosztów usług telefonicznych.

Mimo ogromnej ilości dostępnych komunikatorów na rynku, aż 97% badanych co najmniej raz w tygodniu wysyła SMS-y, a aż 93% w wieku między 18 a 29 lat dzwoni do kogoś przynajmniej raz w tygodniu. Ciekawie prezentują się również wyniki według, których dla 30% Amerykanów korzystając ze smartfonów czuje się jak na smyczy, a 28% uważa, że urządzenia te bardziej rozpraszają, niż pozwalają zachować kontakt z innymi.

Chętnie zobaczyłbym podobne badanie przeprowadzone w naszym kraju. Mi też nie raz zdarzyło się przekroczyć limit danych i musiałem kupować kolejny pakiet, ale wśród moich znajomych nie ma kompletnie takiego problemu. Większość osób korzysta z sieci w smartfonie sporadycznie i nie przejmują się ilością przesyłanych danych. Obserwując moje najbliższe otoczenie pod tym względem jesteśmy jeszcze daleko za USA. Czy to jednak źle?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.