Użytkownicy smartfonów tracą zainteresowanie produktami Nokii

Użytkownicy smartfonów tracą zainteresowanie produktami Nokii14.07.2010 14:30
Karolina Adamus

Dla nikogo nie jest już niespodzianką, że Nokia traci zaufanie swoich klientów, przynajmniej w sektorze smartfonów. To nie pierwsza wiadomość dotycząca małego zainteresowania telefonami fińskiej firmy wyposażonymi w system operacyjny, zwłaszcza dotykowymi. Tym razem informacja pochodzi od brytyjskiej firmy analitycznej YouGov, która przeprowadziła badania pod hasłem "Smartphone Mobile Internet Experience".

Dla nikogo nie jest już niespodzianką, że Nokia traci zaufanie swoich klientów, przynajmniej w sektorze smartfonów. To nie pierwsza wiadomość dotycząca małego zainteresowania telefonami fińskiej firmy wyposażonymi w system operacyjny, zwłaszcza dotykowymi. Tym razem informacja pochodzi od brytyjskiej firmy analitycznej YouGov, która przeprowadziła badania pod hasłem "Smartphone Mobile Internet Experience".

O 12 procent w stosunku do grudnia 2009 roku spadło zainteresowanie potencjalnych klientów Nokii, którzy rozważają zakup smartfona tej firmy. Jeszcze pod koniec zeszłego roku 46% użytkowników zastanawiało się nad nabyciem jednego z telefonów tej firmy. Co więcej dzisiaj zaledwie 10 procent spodziewa się, że kupi tego typu telefon.

Dla porównania aż 41 procent badanych osób spodziewa się kupić iPhone'a firmy Apple, a 58% już rozważa taką możliwość. Jeśli chodzi o firmę z Cupertino, w przeciwieństwie do Nokii, wykresy wykazują wzrost zainteresowania smartfonem.

Na podstawie badań YouGov widać, że Motorola wraca do łask użytkowników. 8% klientów rozważa kupno smartfona tej firmy.

Zobaczcie, jak wyglądają wykresy YouGov w porównaniu grudnia 2009, marca 2010 oraz czerwca 2010:

  • procent badanych rozważających kupno następującej marki smartfona:
  • procent badanych spodziewających się kupienia następującej marki smartfona:

Źródło: YouGov

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.