Użytkownik pre-paid zostanie w końcu abonentem!

Użytkownik pre-paid zostanie w końcu abonentem!19.02.2010 18:00
Kira Czarczyńska

Spokojnie - nikt nie każe osobom korzystającym z ofert przedpłaconych podpisywać umów. Chociaż w naszym kraju pewnie by mnie to nie zdziwiło... Chodzi jednak o to, że Polska dostosuje się w końcu do wymogów unijnych - i da klientom pre-paid takie same prawa, jak abonentom.

Na problem zwrócono uwagę już w momencie wprowadzania możliwości przenoszenia numerów między sieciami, do tej pory jednak kwestia ta nie została do końca rozwiązana.

Na problem zwrócono uwagę już w momencie wprowadzania możliwości przenoszenia numerów między sieciami, do tej pory jednak kwestia ta nie została do końca rozwiązana.

Dotychczas użytkownicy ofert pre-paid byli takimi "ubogimi krewnymi" abonentów, nie posiadającymi pewnych praw. Nie dostają bilingów, nie są informowani o zmianach w ofertach i regulaminie, a przy zakupie karty nie dostają żadnych dokumentów, z cennikiem usług włącznie.

Unia mówi - to się musi zmienić!

Jak przypomina Gazeta Prawna:

Zgodnie z unijną dyrektywą ramową, "abonent" oznacza "jakąkolwiek osobę prawną lub fizyczną, która jest stroną umowy z podmiotem udostępniającym publicznie usługi łączności elektronicznej, o świadczeniu takich usług" (np. operatorem komórkowym).

W tej definicji mieszczą się rzecz jasna także klienci pre-paid, o ile rzecz jasna podadzą swoje dane operatorowi. Już w 2007r. Komisja Europejska wskazywała, że w Polsce prawne znaczenie określenia "abonent" wyklucza niektórych użytkowników telefonów komórkowych. Teraz ma się to jednak zmienić.

Projekt nowelizacji ustawy Prawo Telekomunikacyjne zmienia definicję abonenta.

Centrum Informacyjne Rządu poinformowało, że zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej ze stycznia 2009r. naniesione zostały odpowiednie poprawki do ustawy. Po jej przyjęciu klienci pre-paid, którzy udostępnią swoje dane operatorowi, będą:

  • otrzymywać bezpłatnie podstawowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych,
  • dostawać na piśmie informacje o zmianach warunków umowy i regulaminu,
  • otrzymywać cennik wraz z umową o świadczenie usług, przy jej zawarciu oraz na każde żądanie.

W efekcie użytkownik oferty przedpłaconej otrzyma więc takie same prawa, jak abonent usług post-paid.

Czy jest to komuś potrzebne...?

Szczerze mówiąc, nie spotkałam się do tej pory z narzekaniem na brak przesyłania informacji o cenniku i zmianach regulaminu. Z drugiej jednak strony, przez jakiś czas miałam pre-paida i dość mocno brakowało mi możliwości wygenerowania bilingu. Bywa przydatny choćby do zrobienia sobie prywatnej statystyki prowadzonych rozmów i dobrania na tej podstawie najkorzystniejszych dla siebie ofert i promocji.

Co ważne, nie będą też już występować takie sytuacje jak niedawno w Play - kiedy klienci dowiedzieli się o zakończeniu promocji praktycznie po fakcie, z bloga rzecznika prasowego.

Jak uważacie, czy będzie to korzystna zmiana dla użytkowników pre-paid?

Źródło: Gazeta Prawna

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.