vivo. Marka, która namiesza na rynku smartfonów

vivo. Marka, która namiesza na rynku smartfonów02.11.2020 09:05
Materiał sponsorowany

370 milionów zadowolonych użytkowników na świecie, drugie miejsce na chińskim rynku smartfonów i pokaźna lista innowacyjnych rozwiązań. Tak w skrócie można opisać vivo, które właśnie rozszerzyło swoje wpływy o Polskę i inne europejskie kraje.

Statystyczny Polak o vivo mógł jeszcze nie słyszeć, ale miłośnicy mobilnych technologii powinni doskonale kojarzyć tę markę. Zabłysnęła ona już w 2014 r. wprowadzeniem do sprzedaży vivo X5 Max – najcieńszego w ówczesnym czasie smartfona (4,75 mm grubości!). Zaledwie cztery lata później vivo pokazało X20 Plus UD – pierwszego smartfona z czytnikiem linii papilarnych wbudowanym w ekran, czyli rozwiązaniem, z którego dziś korzysta wiele flagowych urządzeń. W portfolio nie zabrakło nawet modelu z podwójnym ekranem, wysuwanym aparatem czy też o prawdziwie bezramkowym designie.

Azjatycki gigant

Sukces nie bierze się z niczego. Pochodząca z Chin, a tak naprawdę globalna obecnie firma, rozpoczęła działalność w 1995 r., natomiast marka smartfonów vivo powstała w 2011 r. na bazie zdobytych doświadczeń. Od samego początku vivo charakteryzowało pragmatyczne podejście do innowacji – opracowywane technologie nie miały tylko zachwycać i podnosić poprzeczkę konkurencji. Miały być przede wszystkim praktyczne i ułatwiać życie swoim użytkownikom.

Stąd dziś 80% proc. zatrudnionych przez vivo osób pracuje w obszarze określanym jako "badania i rozwój".

Jednocześnie vivo kieruje się w swojej działalności filozofią Benfen, która oznacza robienie rzeczy we właściwy sposób, bycie uczciwym w stosunku do samych siebie i klientów oraz szacunku do swoich partnerów biznesowych. Marka mocno podkreśla, że zawsze stawia w centrum człowieka, nie produkt i mocno wsłuchuje się w głosy swoich klientów.

Być może to właśnie te dwie wartości – innowacje i budzący zaufanie przekaz – sprawiły, że vivo jest obecnie drugim największym producentem smartfonów w Chinach i Indiach, a także liderem na rynku indonezyjskim.

Roczna sprzedaż smartfonów vivo w regionach Azji, Pacyfiku, Rosji i Bliskiego Wschodu sięga aż 110 milionów sztuk. W ubiegłym roku firma pochwaliła się, że ich urządzenia znalazły 370 milionów nabywców w ponad 30 krajach. To obecnie trzeci największy producent smartfonów 5G na świecie. Nic dziwnego, że vivo postanowiło dokonać ekspansji na europejskim rynku, by powiększyć grono zadowolonych klientów o kolejnych użytkowników.

vivo jest już w Polsce

vivo oficjalnie rozszerzyło swoją działalność na Polskę, która jest dla firmy jednym z kluczowych rynków oraz pięć innych europejskich krajów (Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię i Wielką Brytanię). Do tego kroku marka długo się przygotowywała. Premierę poprzedziły gruntowne badania rynku oraz stworzenie zróżnicowanego zespołu europejskiej centrali w Dusseldorfie, który działa od listopada ubiegłego roku.

Polski zespół vivo liczy około 25 osób. Firma nawiązała również partnerstwo z największymi sieciami jak Media Expert, Media Markt, RTV EURO AGD czy x-kom oraz operatorem Play. Dzięki temu smartfony tej marki będą dostępne w sklepach internetowych i offline oraz u operatorów.

Polacy zdecydowanie mają więc powody do radości, bo urządzenia vivo charakteryzują się nie tylko ciekawą funkcjonalnością i nowoczesnym wzornictwem, ale też ceną, która nie będzie uderzać po portfelu. W pierwszej kolejności w Polsce zadebiutują następujące urządzenia.

vivo X51 5G – smartfon z wbudowanym gimbalem do stabilizacji obrazu

X51 5G to smartfon stworzony z myślą o amatorach mobilnej fotografii. Jego najbardziej intrygującą cechą jest wbudowany gimbal, który porusza całym modułem aparatu w przeciwnym kierunku do drgań, zwiększając tym samym jego stabilność. Według producenta mechaniczny ruch kamery pozwala kompensować drgania w zakresie o 300 proc. większym w porównaniu do tradycyjnych technik optycznej stabilizacji obrazu. Dzięki temu zdjęcia czy filmy zarejestrowane w trakcie dłuższego czasu naświetlania (czyli przede wszystkim nocą) będą wyjątkowo wyraźne. Aparat ma nawet specjalny tryb do astrofotografii.

Nie brakuje przy tym rozwiązań, które nie ustępują współczesnym flagowcom: śledzenia obiektu w ruchu, teleobiektywu do portretów czy peryskopowego teleobiektywu generującego 5-krotne przybliżenie optyczne i 60-krotne cyfrowe. Warto przy tym zwrócić uwagę, że vivo X51 5G mimo pojemnej baterii 4315 mAh mierzy zaledwie 8,04 mm grubości, co czyni go jednym z najcieńszych smartfonów z 5G na świecie.

Korpus smartfonu pokryty jest szkłem., Źródło zdjęć: © materiały partnera
Korpus smartfonu pokryty jest szkłem.
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Wydajny procesor Snapdragon 765 G w połączeniu z 8 GB pamięci RAM, 256 GB pamięci wewnętrznej i systemem Funtouch OS 10 Global bazującym na Androidzie 10 zapewni płynną i komfortową pracę.

Smartfon trafi do sprzedaży w Polsce 3 listopada w cenie 2999 zł.

Seria Y – smartfony z pojemnymi bateriami w świetnych cenach

Na rynek europejski trafią również trzy modele z serii Y.

Y70 to smartfon średniej klasy, który pracuje pod kontrolą Snapdragona 665, 8G B pamięci RAM i 128 GB pamięci wewnętrznej z możliwością rozszerzenia do 1 TB.

Wśród jego zalet można wymienić 48-megapikselowy aparat główny, duży wyświetlacz AMOLED 6,44 cala o rozdzielczości FullHD+ oraz ergonomiczne wykonanie. Smartfon waży jedynie 171 g i ma 7,83 mm grubości. Sugerowana cena detaliczna to 1099 zł. Ten model także wejdzie do sprzedaży 3 listopada.

Wszystkie modele z serii Y charakteryzuje nowoczesny, lekki wygląd, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Wszystkie modele z serii Y charakteryzuje nowoczesny, lekki wygląd
Źródło zdjęć: © materiały partnera

W tym samym czasie w sklepach zobaczymy też vivo Y20s z procesorem Snapdragon 460, 4 GB RAM-u, 128 GB pamięci wewnętrznej i pojemną baterią 5000 mAh z technologią szybkiego ładowania FlashCharge 18 W. Dzięki niej smartfon naładujemy od zera do 70 proc. w zaledwie 69 min. Model ten ma także potrójną kamerę z soczewką makro i czytnik linii papilarnych umieszczony z boku obudowy. Sugerowana cena detaliczna to 799 zł.

Słuchawki

Po lewej TWS Earphone Neo, po prawej Wireless Sport Earphone., Źródło zdjęć: © materiały partnera
Po lewej TWS Earphone Neo, po prawej Wireless Sport Earphone.
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Do sprzedaży 3 listopada trafią również dwa rodzaje słuchawek: TWS Earphone Neo w cenie 499 zł, które wyposażone są w system redukcji hałasu z AI, Aystenta Google i kilka inteligentnych elementów sterujących oraz Wireless Sport Earphone w cenie 299 zł, które przeznaczone są dla osób uprawiających sport.

Sylwia Zimowska

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.