Walka o serca konsumentów: Smartfon vs Phablet

Walka o serca konsumentów: Smartfon vs Phablet22.11.2013 15:13
Sony Xperia Z1 obok Samsunga Galaxy Note 3
Źródło zdjęć: © phonearena.com
Marcin Opierowiec

Do niedawna jedyne phablety na rynku, to urządzenia z serii Samsunga: Galaxy Note. Dziś prawie każdy szanujący się producent posiada w swojej ofercie tego typu urządzenie. Czy warto ulec i przesiąść się ze smartfona na phablet?

Prawdziwa lawina phabletów spadła na nas w 2013 roku. Większość z nich ma topowe (w chwili wejścia na rynek) specyfikcje. Kuszą one także wsparciem dla specjalnych rysików z różnymi ciekawymi funkcjami jak np. S Pen Samsunga. Interesującym rozwiązaniem w tej kwestii zabłysnęło też Sony, gdyż ich flagową Xperię Z Ultra można obsługiwać m.in. za pomocą zwykłego ołówka. Są to niewątpliwie przydatne cechy, natomiast czy korzystamy z nich aż tak często? Ja osobiście jako użytkownik Samsunga Galaxy Note II; mogę z czystym sumieniem przyznać, iż nie sięgam zbytnio często po ten rysik. Jest to w zasadzie przedmiot, po który sięgamy głównie siedząc w domu na kanapie i przeglądając internet, ewentualnie gdy trzeba coś na szybko zapisać w trakcie połączenia telefonicznego. Poza domem zwłaszcza idąc jest to niepraktyczne i niezbyt wygodne.

Kolejnym i w zasadzie głównym argumentem za phabletami jest rozmiar ekranu. Niewątpliwie jest to ich największa zaleta, gdyż w jednym (stosunkowo niewielkim) urządzeniu możemy mieć smartfona i mały tablet. Polecam to rozwiązanie przede wszystkim osobom mobilnym, które często przebywają poza domem, a jednak chcą być w kontakcie ze światem i regularnie przeglądać sieć. Surfowanie na phablecie jest na tyle wygodne, że śmiało można zapomieć o swoim tablecie (bądź poprostu go nie kupować).

Jednak nie wszystko jest, aż takie kolorowe na jakie wygląda. Dużym minusem phabletu jest noszenie go w kieszeni. Oczywiście - można. Ale do przyjemności to nie należy ze względu na spore rozmiary całego urządzenia. Kolejną rzeczą na jaką należy zwrócić uwagę jest korzystanie z phabletu za pomocą jednej ręki. A nie należy to do przyjemności. Dlatego pamiętajmy przy wyborze urządzenia, że jeśli wybór padnie na phablet to dobrze jest mieć dwie wolne ręce, aby bezpiecznie np. pisać sms-a w między czasie idąc.

Skupmy się teraz przez chwilę na smartfonach. Ich przekątna ekranu rośnie z roku na rok (Czego bynajmniej nie można powiedzieć o naszych dłoniach). Jednak są to konstrukcje mocno przemyślane pod kątem wygodny użytkowania. Ich ramki są redukowane do minimum i w ten oto sposób otrzymujemy urządzenie z ekranem około 5-5,2" które wielkością nie odbiega od zeszłorocznych flagowców. Jedynie w tej kwestii wyróżnia się Sony, który skupił się bardzo na smukłości i jakości wykonania telefonu, natomiast nie przywiązał zbytnio uwagi do tego, aby ramki dookoła ekranu były możliwie jak najmniejsze . I w ten oto sposób (jak widać na zdjęciu) jest on wielkością bardzo zbliżony do Galaxy Note 3, z tą "drobną" różnicą, że posiada o 0,7 cala mniejszy ekran.

Co do specyfikacji to wszystkie high-endowe smartfony posiadają ją odpowiednio wyśrubowaną. Tak więc, nie trzeba sięgać po sporo większe urządzenia aby mieć szybki procesor, dobry aparat czy ekran wysokiej rozdzielczości.

Podsumowując: Phablety to urządzenia bez wątpienia nie dla każdego, ze względu na swoją wielkość. Dlatego przed zakupem polecam każdemu zainteresowanemu wzięcie do ręki owego sprzętu i sprawdzenie czy mu taka wielkość odpowiada. Sprawdzą się one przede wszystkim w rękach osób często będących poza domem. Jest to idealny kompromis pomiędzy tabletem a sporo mniejszym smartfonem. Natomiast wszystkim pozostałym użytkownikom, którzy nie spędzają połowy życia w podróży rekomenduję poprostu flagowego smartfona, który ma również spory i wygodny ekran, ale jednak sama wielkość urządzenia, a co za tym idzie - znacznie wygodniejsza obsługa, dużo bardziej się sprawdzi u tych osób.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.