Wall Street Journal: "Galaxy S5 sprzedaje się gorzej niż Galaxy S4"

Wall Street Journal: "Galaxy S5 sprzedaje się gorzej niż Galaxy S4"24.11.2014 15:29
Galaxy S5
Źródło zdjęć: © Samsung

Do tej pory każdy kolejny flagowiec Samsunga osiągał znacznie lepsze wyniki sprzedaży od swojego poprzednika. Te czasy już się jednak skończyły.

Jak donosi Wall Street Journal, przez pierwsze 3 miesiące Koreańczycy sprzedali 12 milionów egzemplarzy Galaxy S5. Każdy androidowy konkurent marzy o takim wyniku, ale dla Samsunga - któremu rok wcześniej w takim samym czasie udało się sprzedać 16 milionów S-czwórek - nie są to dobre wieści. Zwłaszcza że gigant spodziewał się sporego wzrostu sprzedaży, więc wyniki są aż o 40% niższe niż zakładano.

W samych Chinach sprzedaż rok do roku spadła ponoć o 50%, a Stany Zjednoczone są jedynym (choć w dalszym ciągu najważniejszym) dużym rynkiem, na którym odnotowano poprawę. Jerzy Łabuda z Samsung Polska informuje, że lepiej jest również nad Wisłą.

WSJ dodaje, że przez nadwyżkę produkcyjną Samsung zmuszony został do podjęcia działań promocyjnych, które mają na celu pozbycie się egzemplarzy "piętrzących się w magazynach".

Dane te są oczywiście nieoficjalne, lecz - biorąc pod uwagę ostatnie działania Samsunga - raczej nie mijają się z prawdą. Niedawny debiut Galaxy Alphy i Galaxy Note'a 4 jasno pokazuje, że narzekania na jakość wykonania południowokoreańskich urządzeń dała się koncernowi we znaki. Ba, plastik jest już usuwany nawet z urządzeń ze średniej półki cenowej. W ubiegłym tygodniu przedstawiciel firmy zdradził ponadto, że w przyszłym roku ujrzymy znacznie mniej smartfonów z linii Galaxy.

Te wszystkie doniesienia jeszcze bardziej uwiarygadniają przecieki na temat "Projektu Zero", które sugerują, że Galaxy S6 będzie świeżym i "zrobionym od zera" telefonem. Wygląda na to, że Samsung nie ma za bardzo innego wyjścia.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.