Weryfikacja w InPost Mobile. Musisz podać 6-cyfrowy kod

Weryfikacja w InPost Mobile. Musisz podać 6-cyfrowy kod17.07.2022 15:37
Weryfikacja konta w InPost Mobile
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Aplikacja InPost Mobile, wygodna między innymi do obsługi Paczkomatów, raz na jakiś czas wymaga weryfikacji użytkownika. To proces, który trzeba przeprowadzić, by konto nie zostało zablokowane. Od momentu pierwszego komunikatu, użytkownik ma na to 21 dni.

Proces weryfikacji konta użytkownika w aplikacji InPost Mobile sugerowany jest co pewien czas przy uruchomieniu programu, ale można go również rozpocząć ręcznie z poziomu ustawień. Chodzi o potwierdzenie, że w telefonie wciąż działa numer telefonu będący w praktyce loginem użytkownika, co pozwala obsługiwać paczki kierowane do danej osoby. Numer komórkowy odbiorcy jest bowiem kluczowym elementem całego procesu obsługi przesyłek przez firmę InPost.

Weryfikacja w InPost Mobile polega na wprowadzeniu do aplikacji 6-cyfrowego kodu, który jest automatycznie wysyłany SMS-em na numer podany przy rejestracji. Jeśli dana karta SIM jest nadal włożona w konkretnym smartfonie, kod może się nawet "sam przepisać" (zależnie od przydzielonych uprawnień) z wiadomości SMS w odpowiednie pole formularza. W efekcie użytkownik musi tylko kilka razy z rzędu nacisnąć jedyny dostępny w aplikacji przycisk, a cały proces zajmie w najgorszym razie pół minuty.

Weryfikacja konta w aplikacji InPost Mobile - 3 główne etapy, Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Weryfikacja konta w aplikacji InPost Mobile - 3 główne etapy
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Aplikacja InPost Mobile pozwala na bieżąco śledzić sytuację przesyłek obsługiwanych przez InPost. Od dawna program pozwala między innymi zdalnie otwierać Paczkomaty, by odbierać przesyłki bez dotykania ekranu maszyny, a od kilku tygodni - także podczas nadawania własnych paczek i zwrotów. Aplikacja dostępna jest na Androida oraz iOS-a.

Oskar Ziomek, dziennikarz Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.