Więcej klientów, mniejsze przychody - operatorzy mają problem?

Więcej klientów, mniejsze przychody - operatorzy mają problem?26.03.2012 07:30
Więcej klientów, mniej przychodów (fot.: sxc.hu)
Kira Czarczyńska

W ubiegłym roku operatorom udało się pozyskać wielu nowych klientów, jednak nie przekłada się to na rosnące dochody sieci komórkowych. Odpowiadają za to obecne stawki MTR, ale też to, że rynek ogólnie staje się coraz trudniejszy. Klienci niechętnie wiążą się długimi umowami, często zmieniają dostawcę usług. Jak będzie w tym roku?

Wszyscy operatorzy zakończyli rok 2011 ze zwiększoną w stosunku do stycznia liczbą abonentów:

  • Play zyskał 1,9 miliona nowych klientów, co daje mu zdecydowane pierwsze miejsce.
  • T-Mobile po dużych zmianach w ofercie wzbogacił się o 858 tysięcy klientów.
  • Orange pozyskał 326 tysięcy nowych użytkowników.
  • Plus zamknął listę, uzyskując jedynie 254 tysiące klientów.

Dla wszystkich sieci zeszły rok był całkiem udany, jeśli oceniać liczbę nowych aktywnych kart SIM. Obecny, 2012 r., może już taki nie być. Dlaczego?

Choć to może dziwne, liczba aktywnych kart nie przekłada się na zyski sieci komórkowych. Przychody zwiększył jedynie Play, pozostali - Orange, T-Mobile, Plus - stracili, choć niewiele. Dzięki obniżaniu kosztów utrzymania infrastruktury i usług udało się na szczęście utrzymać rentowność, ale oszczędności też mają swoje granice.

Co więcej, klienci nie są już tak chętni do podpisywania długich i kosztownych umów, a także do kupowania drogich smartfonów i innego sprzętu w zamian za 2-3 lata zobowiązania w stosunku do operatora. Oprócz pozyskiwania klientów trzeba więc skupić się także na utrzymaniu tych, którzy już są w sieci.

Z punktu widzenia użytkownika oznacza to na szczęście głównie walkę o abonenta, a więc nowe promocje, dodatkowe usługi oraz bonusy.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.