Wielki test smartfonów za 500 zł. Sprawdzamy TP-Link Neffos C9A

Wielki test smartfonów za 500 zł. Sprawdzamy TP-Link Neffos C9A08.10.2018 12:47
Bolesław Breczko

Skaner odcisku palca, odblokowywanie twarzą i obsługa gestów to niektóre z cech wyróżniających Neffosa C9A na rynku tanich smartfonów. Niestety w kwestii szybkości działania smartfon ten zajmuje bardzo słabe miejsce.

Neffos C9A to świetny smartfon dla osób, które chcą mieć funkcje droższych urządzeń w cenie do 500 zł. Smartfon firmy TP-Link ma zarówno skaner odcisku palca, funkcję odblokowania twarzą, manualne ustawienia aparatu fotograficznego, a także ekran 18:9 i obsługę gestów zapożyczoną z iPhone'a X.

Niestety smartfon nie ma jednej, kluczowej według mnie zalety droższych smartfonów, czyli szybkości działania. W teście, w którym otworzyłem kolejno 16 aplikacji, Neffos C9A uzyskał 3 minuty i 9 sekund. W tym momencie to najgorszy wynik wśród testowanych przeze mnie telefonów za 500 zł.

Jeśli chodzi o płynność telefonu, to wcale nie jest lepiej. Podczas przechodzenia pomiędzy aplikacjami lub wykonywania w nich operacji, często miałem do czynienia z chwilowym zawieszaniem się telefonu. Osobiście odbiera mi to całą satysfakcję z używania smartfona niezależnie od tego ile zaawansowanych funkcji on ma.

W tym momencie warto przyjrzeć się wspomnianym właśnie funkcjom. Skaner odcisku palca znajduje się na tylne obudowie telefonu (plus za takie umiejscowienie), ale nie działa idealnie. Często nie rozpoznaje odcisku za pierwszym razem, a ułożenie palca trzeba poprawiać. Ponadto odblokowanie w ten sposób telefonu zajmuje około 1,1 sekundy, czyli dość wolno jak na tę technologię. Odblokowanie twarzą działa całkiem dokładnie jednak zajmuje jeszcze dłużej niż w poprzednim wypadku, nawet do 3 sekund.

[1/10]
[2/10]
[3/10]
[4/10]
[5/10]
[6/10]
[7/10]
[8/10]
[9/10]
[10/10]

Aparat fotograficzny ma funkcję manualnych ustawień, takich jak ISO, balans bieli, czy kolor i kontrast, jednak jest ona mało użyteczna w przypadku, gdy sam aparat jest dość przeciętnej jakości. W takim wypadku nawet ustawiając ręcznie właściwości, nie uzyskamy powalających efektów. W trybie automatycznym aparat robi natomiast dość "płaskie" zdjęcia i nie radzi sobie z dużymi różnicami w oświetleniu, przepalając jasne elementy i mocno ściemniając te ciemniejsze.

[1/6]
[2/6]
[3/6]
[4/6]
[5/6]
[6/6]

Neffos C9A z wyglądu prezentuje się całkiem nieźle. Ekran o proporcjach 18:9 wygląda świetnie za zaokrąglonym szkłem i jednocześnie nie wpływa na duże gabaryty samego telefonu. Ramki wokół ekranu są stosunkowo wąskie, jednak nie aż tak jak prezentuje to producent na pudełku smartfona.

Tył aparatu pokryty jest tworzywem sztucznym z raczej nieładnymi oznaczeniami fabrycznymi i numerem seryjnym, które prawdopodobnie szybko zaczną się ścierać. Na szczęście w pudełku z telefonem znajdziemy silikonowe, przezroczyste etui oraz folie na ekran. Neffos C9A obsłuży dwie karty SIM oraz niezależnie kartę Micro SD.

Nasza ocena Wielki test smartfonów za 500 zł. Sprawdzamy TP-Link Neffos C9A:
6/ 10
Plusy
  • Skaner odcisku palca
  • Odblokowanie twarzą
  • Obsługa gestów
  • Funkcja manualnych ustawień aparatu fotogtaficznego
Minusy
  • Powolne działanie
  • Słaba płynność
  • "Płaskie" zdjęcia

Zobacz też pozostałe testy smartfonów za 500 zł:

A za tydzień test smartfona ulubionej marki oszczędnych Polaków, czyli Xiaomi i model Redmi 6A.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.