Wiko, nowa marka smartfonów na polskim rynku

Wiko, nowa marka smartfonów na polskim rynku24.09.2014 18:31
Jan Blinstrub

Wiecie kto jest drugim po Samsungu producentem smartfonów we Francji? Nie Apple. Wiko, młodziutka firma z wielkimi ambicjami, która weszła właśnie na polski rynek.

Wiko powstało w 2011 roku. W ciągu zaledwie trzech lat firma trafiła na podium pod względem liczby sprzedanych urządzeń wyprzedzając wiele globalnych marek. Przepis na sukces? Oczywiście cena. Wiko nie jest pierwszoligowym brandem. Jest jak znane w Polsce Prestigio, Kruger&Matz czy Colorovo. Tak jak one walczy o klienta z mniej zasobnym portfelem sugerując, że są lepsze sposoby na wydawanie pieniędzy, niż inwestowanie ich w bardzo drogi smartfon.

Wiko bardzo podkreśla francuskość swoich produktów. Na prezentacji czułem się jak na Polach Elizejskich - dominującymi kolorami były niebieski, biały i czerwony a po środku stała pokaźnych rozmiarów makieta wieży Eiffla. Smartfon made in France kojarzy się całkiem nieźle, prawda? Nie łudźcie się jednak, Wiko nie wyrośnie na europejskiego tygrysa rynku telekomunikacyjnego. 95% udziałów w firmie należy do Tinno Mobile Technology, która ma siedzibę w Shenzhen. Pomijając urażony lokalny patriotyzm, to jednak żaden grzech.

Smartfony Wiko (a w zasadzie Tinno) na pierwszy rzut oka prezentują się zupełnie sensownie. Nawet bazowe modele są zrobione z niezłych materiałów. Mają nie najgorsze ekrany i przyzwoitą specyfikację w większości bazującą na jednostkach Mediateka. Wszystkie modele, które widziałem miały czystego Androida w wersji 4.4. Za to brawa.

Z portfolio wyróżniał się topowy model Highway, z ładnym ekranem FullHD o 5-calowej przekątnej, 2GB pamięci i 8-rdzeniowym procesorem. Telefon podobał mi się do chwili, gdy usłyszałem jego cenę. Sorry Wiko, ale za 1400 zł mogę kupić (tu możecie wstawić swój ulubiony smartfon).

Wiko Highway
Wiko Highway

Pozostałe urządzenia z oferty Wiko są jednak zdecydowanie bardziej przystępne. Najtańsze Goa kosztuje 249 zł, a najdroższe (i całkiem fajne) Rainbow 629 zł. Wiko Highway ma się więc trochę sprzedawać, ale przede wszystkim promować markę i ładnie wyglądać w reklamach.

Wiko Rainbow
Wiko Rainbow

Czy to się uda?

Produkty Wiko są trochę inne od tego, co w ofercie mają dostępne u nas b-brandy. Są kolorowe, nieźle zrobione i wpisane w dość atrakcyjną narrację marketingową.

Na naszym rynku jest już jednak dość gęsto. Nie brakuje firm o mocnej pozycji, a już jutro oficjalnie zadebiutuje kolejna marka mająca apetyt na nasze portfele - AllView (na rynku rumuńskim AllView jest tym, czym Wiko na rynku francuskim).

Sukces zależeć więc będzie od marketingu, przeznaczonych na niego środków oraz obrotności zatrudnionej lokalnie załogi. Początek wydaje się niezły: premiera była dobrze przygotowana, za komunikację odpowiada renomowana agencja, a polskiemu oddziałowi szefuje człowiek, który był dyrektorem regionalnym HTC (jeszcze w dobrych dla Tajwańczyków czasach). Gorzej, że Wiko nie zadbało na starcie o obecność u operatorów, którzy odpowiadają za lwią część sprzedaży w Polsce.

Wiko, nowa marka smartfonów na polskim rynku. Hit czy kit?

Smartfony Wiko możecie obejrzeć w sklepie Euro.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.