Wodoszczelne iPhone’y? Apple pozwany za wprowadzanie klientów w błąd

Wodoszczelne iPhone’y? Apple pozwany za wprowadzanie klientów w błąd26.04.2021 08:45
Źródło zdjęć: © Getty Images

Nawet fanatycy Apple'a przyznają, że firmie zdarza się nieco za bardzo pudrować rzeczywistość. Tym razem jednak korporacja doczekała się pozwu zbiorowego za przekłamywanie danych dotyczących wodoszczelności smartfonów iPhone. W grę wchodzą informacje przekazywane klientom drobnym druczkiem, które, jak można się dowiedzieć po wczytaniu w nie, mają wpływ na gwarancję urządzenia.

Jak donosi serwis Apple Insider, ze złożonego w Nowym Jorku pozwu wynika wyraźnie, że Apple znacząco przecenił wodoszczelność swoich iPhone’ów. Co istotne dla użytkowników, nie mogą oni oczekiwać ochrony gwarancyjnej w przypadku, gdy jakikolwiek płyn dostanie się do środka smartfona i dojdzie do uszkodzenia wewnętrznej elektroniki.

Apple najwidoczniej nie przekazał jednak tych informacji w zbyt wyraźny sposób. Co więcej, firma sama sugerowała użytkownikom iPhone’ów, by płukali swoje urządzenia wodą, gdy dojdzie do ich kontaktu z innymi substancjami, takimi jak kawa czy sok. Tego rodzaju zachowanie może jednak doprowadzić do przedostania się wody do środka urządzenia, co jest dla Apple'a podstawą do odmówienia gwarancji.

Ciężko się więc dziwić klientom, że czują się wprowadzeni w błąd, tym bardziej, że Apple dosyć entuzjastycznie wypowiadało się o wodoszczelności swoich urządzeń we wszystkich materiałach marketingowych. Dodatkowo historie o iPhone'ach znajdowanych na dnie zbiorników wodnych, jak chociażby ta z modelem 11 odnalezionym na dnie jeziora, umacniały legendę specyfikacji sprzętu.

Found a working iPhone 11 underwater and returned to owner!

Pozew został wniesiony w zeszłą sobotę, a z jego szczegółów możemy dowiedzieć się, że zdaniem klientów Apple zawyżył wodoszczelność swoich iPhone’ów. Istotnym szczegółem są także same sposoby przeprowadzania testów na uzyskanie certyfikacji IP. Ponieważ dokonuje się ich w czystej wodzie, konsumenci automatycznie tracą gwarancję, gdy urządzenie wpadnie do morza lub basenu, ponieważ w wodzie znajdują się chlor bądź sól.

Na tym jednak nie koniec, bowiem w środku każdego smartfona znajduje się również mały wskaźnik, będący czujnikiem kontaktu z cieczami. Zmienia on kolor na czerwony, gdy wejdzie w kontakt z wodą. Jeżeli więc serwis odkryje, w trakcie naprawy urządzenia, że czujnik zmienił swoją barwę, automatycznie przestaje działać gwarancja.

Zgodnie z informacjami znajdującymi się w pozwie, pokrzywdzeni klienci domagają się od Apple'a prawidłowego informowania konsumentów o wodoszczelności urządzeń w swoich materiałach marketingowych. Dodatkowo firma ma również zapłacić odszkodowania oraz pokryć koszty prowadzonego procesu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.