Wpadka HTC? Litości. Firmie należą się brawa za szczerość

Wpadka HTC? Litości. Firmie należą się brawa za szczerość21.12.2017 14:32
HTC U11

Tego jeszcze nie grali. Producentowi smartfonów oberwało się za to, że... nie skłamał.

Rita El Khoury z serwisu Android Police donosi o "wpadce HTC". Zanim przejdę do rzeczy, obejrzyjcie poniższy spot.

HTC U11+ - Danielle Harrison's Ice Skating Selfie

Na wideo widzimy łyżwiarkę figurową Danielle Harrison, która wykonuje różne akrobacje jednocześnie robiąc sobie selfie smartfonem HTC U11+. W pewnym momencie jedno ze zdjęć pojawia się na ekranie.

Selfie zrobione smartfonem HTC U11+
Selfie zrobione smartfonem HTC U11+

Cóż, nie jest to najpiękniejsze selfie w historii ludzkości. Jest ciemne, a tło poruszone. Tylko czy to powód, by nazywać publikację tego spotu "wpadką"?

Wpadka byłaby wtedy, gdyby HTC pokazało w tym momencie zdjęcie zrobione lustrzanką za 50 000 dolarów

Warunki podczas robienia wspomnianego selfie były naprawdę trudne. Łyżwiarka znajdywała się w ruchu, a oświetlenie jest wyjątkowo niekorzystne. Uwzględniając te czynniki, aparat U11+ naprawdę poradził sobie nie najgorzej.

Wpadkę to zaliczyła Nokia, która swego czasu wypuściła podobne skądinąd wideo z fragmentami rzekomo nagranymi Lumią 920. W pewnym momencie w oknie jednego z budynków pojawiło się odbicie mężczyzny trzymającego w rękach profesjonalną kamerę.

Nokia Lumia 920 Pureview announcement fail or media stunt ?

Czy HTC mogło zadbać o bardziej korzystne warunki, aby selfie było udane? Mogło. Ja szanuję jednak Tajwańczyków za to, że nie nagina rzeczywistości, co w dzisiejszych czasach jest rzadkością.

Gdyby wszystkie firmy były w swoich reklamach równie szczere, nikt nie zwróciłby uwagi na to, że zdjęcie z reklamy HTC nie jest idealne.

Swoją drogą HTC ogóle jest do bólu szczere jeśli chodzi o kampanię U11+. Już wcześniej rzuciło mi się w oczy hasło "Jeden z najlepszych na rynku" na oficjalnej stronie firmy.

Często w materiałach promocyjnych można znaleść określenia typu "rewelacyjny", "przełomowy" czy "najlepszy", ale "jeden z najlepszych"? Z czymś takim spotkałem się pierwszy raz.

Czy kampania HTC okaże się skuteczna? Cóż, pewnie nie. Klienci lubią być okłamywani, więc na koniec dnia sięgną pewnie po telefon reklamowany zdjęciami z lustrzanki, który ma "najlepszy aparat na rynku". Niemniej nawet jeśli marketingowa szczerość nie przełoży się na sprzedaż, wciąż nie widzę podstaw, by z tego powodu publicznie wytykać firmie "wpadkę".

Ale tak - krytykujmy marki za nieukrywanie prawdy, a potem dziwmy się, że Big Mac na żywo jest 2 razy mniejszy niż w reklamie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.