Sprzedaż smartfonów w 2016 roku. Najwięcej sprzedał Samsung, a najwięcej zarobił Apple

Sprzedaż smartfonów w 2016 roku. Najwięcej sprzedał Samsung, a najwięcej zarobił Apple09.03.2017 17:42
Źródło zdjęć: © Flickr (autor: mahmoud99725)
Łukasz Skałba

Co roku powtarza się to samo. Mimo że to Samsung sprzedaje najwięcej smartfonów, to Apple zarabia na nich najwięcej. Prezentujemy dane z raportu przedstawiającego wyniki sprzedaży największych producentów w 2016 roku.

Koreańczycy sprzedali ponad 300 milionów smartfonów Galaxy

Strategy Analytics przygotował raport dotyczący wyników sprzedaży smartfonów przez największe firmy w 2016 roku. Jak nietrudno się domyślić, Samsung po raz kolejny zajął zaszczytne pierwsze miejsce w rankingu, sprzedając 308,5 milionów egzemplarzy urządzeń.

Jest to wynik zbliżony do tego ubiegłorocznego, co jest niemałym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, że koreański producent po raz pierwszy od dawien dawna wprowadził w ciągu roku tylko jeden flagowy model. No dobra, może źle to ująłem. Pokazał dwa, ale żywot Note'a 7 znają chyba wszyscy.

Liczba sprzedanych smartfonów Samsunga w ubiegłych latach, Źródło zdjęć: © statista
Liczba sprzedanych smartfonów Samsunga w ubiegłych latach
Źródło zdjęć: © statista

Amerykanie i Chińczycy na podium

Apple zajął drugie miejsce, sprzedając w ubiegłym roku "jedynie" 215,5 milionów iPhone'ów. Huawei natomiast musiał zadowolić się 137,9 milionami. Na dalszych pozycjach byli już sami Chińczycy, wśród których króluje Xiaomi, OPPO i Vivo.

Z chińskim smartfonami problem jest jednak taki, że ich ceny zawierają się najczęściej w przedziale 1000-2000 zł. Wyjątkami są tylko flagowce Huaweia, takie jak zaprezentowany niedawno Huawei P10. Pojedyncze urządzenia nie są jednak w stanie zmienić tego trendu.

Większość hajsu i tak zgarnia Apple

Zawsze mnie to śmieszy. Apple jak zwykle sprzedaje znacznie mniej niż Samsung, a i tak zarabia więcej niż konkurent. I to nie trochę, a wielokrotnie. W 2016 roku, zysk giganta z Cupertino wyniósł 44,9 miliardów dolarów. Stanowi to aż 79,2 proc. zysków wszystkich producentów. Samsungowi przypadło jedynie 14,6 proc. czyli 8,3 miliardów dolarów.

Wniosek z tego taki, że jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie zanim Koreańczycy i Chińczycy nauczą się sprzedawać smartfony. A tymczasem, pozostaje pogratulować Apple'owi.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.