Świetne wyniki sprzedaży smartfonów Xiaomi są... poniżej najniższych oczekiwań

Świetne wyniki sprzedaży smartfonów Xiaomi są... poniżej najniższych oczekiwań15.01.2016 12:34
Wyniki sprzedaży
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Konrad Błaszak

Xiaomi jest nazywane chińskim Apple'em i są ku temu mocne powody. Niestety nawet takim gigantom nie wszystko idzie tak jakby tego chcieli.

W 2015 roku roku Xiaomi wprowadziło na rynek chociażby Mi 4i, Mi 4c czy też Redmi Note 3. Warto też przypomnieć, że Chińczycy pobili rekord Guinessa, ponieważ w ciągu jednego dnia sprzedali online ponad 2 miliony smartfonów. Patrząc na tego producenta chyba nikt nie wątpił w to, że uda im się sprzedać zakładane na 2015 rok 80 milionów telefonów. Cóż, jak informuje Xiaomi, nie udało się, ponieważ na rynek trafiło "tylko" 70 mln urządzeń. Josh Horwitz z qz.com przygotował grafikę pokazującą sytuację tej firmy:

Sprzedaż smartfonów Xiaomi oraz tempo wzrostu sprzedaży na przestrzeni lat, Źródło zdjęć: © qz.com
Sprzedaż smartfonów Xiaomi oraz tempo wzrostu sprzedaży na przestrzeni lat
Źródło zdjęć: © qz.com

Jak widać, sprzedaż wzrosła w stosunku do roku poprzedniego, ale tylko o jakieś 15%. Niektórzy producenci - jak Sony czy HTC - mogą tylko pomarzyć o takich wynikach, ale dla chińskiego Apple'a są to wyniki niezadowalające. W 2014 roku było to 226%, więc tempo wzrostu mocno wyhamowało, mimo iż liczba sprzedanych urządzeń i tak jest ogromna. Warto dodać, że Huawei działający na całym świecie sprzedał nieco ponad 100 milionów urządzeń. To daje Xiaomi 4 miejsce na rynku smartfonów, choć marka ta oficjalnie działa tylko w kilku krajach.

Świetne wyniki, ale miały być lepsze!

Na początku roku Xiaomi zakładało, że sprzeda między 80, a 100 milionów smartfonów, więc 70 mln to wynik poniżej najniższych oczekiwań. Wzrost na poziomie 15% również nie powala. Moim zdaniem najważniejszym czynnikiem takiego stanu rzeczy jest to, że konkurencja w końcu nauczyła się robić tanie i dobre telefony. Nie mówię to tylko o Miezu, ale chociażby o Lenovo, które pokazało ostatnio model Lemon 3. Dla wielu będzie to dużo ciekawszy wybór niż Redmi 3.

Na rynku chińskim pojawia się coraz więcej producentów, więc z każdym rokiem będzie on mniej atrakcyjny. Dlatego Xiaomi - jeśli nadal chce mieć fenomenalne wzrosty - musi wyjść w świat. Nie liczę na to, że Europa będzie jednym z pierwszych wyborów, ale zapewne niedługo Chińczycy zadebiutują w innych krajach Azjatyckich, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. Wiele może się wyjaśnić wraz z premierą modelu Mi 5.

Źródło: Xiaomi via pocketnow.com, qz.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.