Xiaomi Mi 10 telefonem (nie)kompletnym? Europa dostała kastrata [AKTUALIZACJA]

Xiaomi Mi 10 telefonem (nie)kompletnym? Europa dostała kastrata [AKTUALIZACJA]05.06.2020 09:37
Źródło zdjęć: © Xiaomishka / Twitter
Patryk Korzeniecki

Europejskie telefony Xiaomi Mi 10 nie pozwalają na używanie dwóch kart SIM jednocześnie. Na wszystko jest jednak sposób. Co ciekawe, modyfikacja nie wymaga grzebania w płycie głównej.

[b]Xiaomi podesłało nam komentarz w tej sprawie[/b]

[i]Brak wsparcia dual sim w Mi 10 w wersji globalnej związany jest ze wsparciem w tym modelu technologii 5G i możliwości jednoczesnej pracy kart SIM 5G lub 5G-4G. Nowa technologia ma inne wymagania na rynkach globalnych i inne na rynkach azjatyckich. W związku z tym obie wersje miały inny cykl projektowy zarówno po stronie developmentu Xiaomi jak i po stronie developmentu procesora. Wiąże się to z tym, że w globalnej wersji jest brak wsparcia dual SIM.[/i]

Xiaomi Mi 10 jest dosyć głośnym smartfonem ze względu na cenę. Urządzenie w najtańszej wersji 8/128 GB kosztuje w Polsce ok. 3500 złotych. To znacznie więcej od poprzednika (Mi 9), który w momencie premiery nad Wisłą można było kupić za 2000 złotych.

W pakiecie otrzymujemy jednak flagowe podzespoły, aparat 108 MP i świetne głośniki stereo. Jest jednak pewien haczyk, o którym wiele osób nie wie. Co ciekawe - nie dotyczy wszystkich egzemplarzy.

Xiaomi Mi 10: dual sim nie dla Polaków

Najnowszy flagowiec Xiaomi, Mi 10, pozwala na korzystanie z funkcji dual SIM, czyli korzystanie z dwóch kart operatora na raz. Niestety umożliwia to jedynie wariant chiński.

Jak informuje serwis MIUIPolska, Xiaomi Mi 10 w wersji europejskiej został jednak tej możliwości pozbawiony. Oba warianty są w zasadzie takie same - producent nie zdecydował się na przeprojektowanie płyty głównej.

Xiaomi Mi 10 i Mi 10 Pro nie pozwala na włożenie dwóch kart SIM. No, chyba, że masz wariant chiński., Źródło zdjęć: © miuipolska.pl
Xiaomi Mi 10 i Mi 10 Pro nie pozwala na włożenie dwóch kart SIM. No, chyba, że masz wariant chiński.
Źródło zdjęć: © miuipolska.pl

Zamiast tego... zaślepiono jedno miejsce w tacce na kartę SIM. Funkcja została też zablokowana programowo w globalnym systemie MIUI, z którego korzystają polskie i europejskie modele. Co więcej, problem dotyczy także bogatszej (i jeszcze droższej) wersji Mi 10 Pro.

Xiaomi Mi 10 może obsłużyć dwie kart SIM: trzeba się jednak pobawić

Xiaomi Mi 10 można jednak udoskonalić. Na szczęście nie wymaga to rozbierania obudowy ani lutowania.

Xiaomi Mi 10 Pro, Źródło zdjęć: © Miron Nurski
Xiaomi Mi 10 Pro
Źródło zdjęć: © Miron Nurski

Tak jak pisałem, płyta główna chińskich i europejskich wersji Mi 10 jest w zasadzie taka sama. Wystarczy więc dokupić tackę na karty SIM z miejscem na obie karty, odblokować bootloader i wgrać oprogramowanie MIUIPolska. Zmiana systemu jest wprawdzie procesem dosyć złożonym. Jeśli jednak komuś zależy na dual SIM i nie chce rozważać kupna innego smartfona, to nie ma innego wyjścia.

Dlaczego Xiaomi wykastrowało europejskie Mi 10?

Można podejrzewać, że Xiaomi w Mi 10 chciało przyoszczędzić na tacce SIM. Bardziej prawdopodobne jest przycięcie kosztów na ewentualnych certyfikacjach. Z pewnością są one droższe niż plastikowa wkładka do telefonu. Mimo wszystko kontrowersyjny jest fakt, że Chińczycy w smartfonie z pułapu ok. 4000 złotych pozwolili sobie na taki kompromis.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.