Xiaomi skopiowało urządzenie świetnie zapowiadającego się startupu. Sprzedaje je ponad 30 razy taniej

Xiaomi skopiowało urządzenie świetnie zapowiadającego się startupu. Sprzedaje je ponad 30 razy taniej03.04.2014 04:48
Źródło zdjęć: © clarkhoward.com

Ostatnio coraz popularniejsze stają się serwisy crowdfundingowe, które pozwalają kreatywnym osobom zdobyć fundusze na realizację swoich pomysłów. Zdarza się jednak i tak, że są one źródłem pomysłów dla technologicznych gigantów, które fundusze na ich realizację już mają. Udowodniła to właśnie firma Xiaomi.

Pamiętacie gadżet o nazwie Pressy, o którym pisałem w sierpniu ubiegłego roku? Jest to niewielkie akcesorium, które po umieszczeniu w gnieździe słuchawkowym smartfona lub tabletu pełni funkcję fizycznego przycisku, mogącego przykładowo zastąpić spust migawki, uruchamiać latarkę czy wybraną aplikację lub nawiązać połączenie z wybranym wcześniej numerem. Ogólnie da się do niego przypisać 10 akcji, które wywoływane są za pomocą zdefiniowanych sekwencji.

Pressy
Pressy
Pressy
Pressy

Pomysł był genialny w swojej prostocie i został szybko doceniony przez internautów. Na Kickstarterze pomysłodawcy postawili sobie za cel uzbieranie 40 000 dolarów, by ruszyć z masową produkcją. Dwukrotność tej kwoty udało się uzbierać już pierwszego dnia 46-dniowej kampanii. Dziś na koncie projektu znajduje się niemal 700 000 dolarów.

Pomysł ten docenił ktoś jeszcze: firma Xiaomi. Hugo Barra napisał w serwisie Google+, że jego firma szykuje się do wprowadzenia na globalny rynek umieszczanego w gnieździe słuchawkowym fizycznego przycisku, pod który można zaprogramować 10 akcji. Brzmi i wygląda znajomo?

MiKey, Źródło zdjęć: © plus.google.com
MiKey
Źródło zdjęć: © plus.google.com

Barra poprosił zresztą użytkowników Google+ (tak, znalazło się kilku) o wymyślenie nazwy dla globalnej wersji tego urządzenia. Wśród jego własnych propozycji padła nazwa "Mi Press", więc firma nie kryje się nawet ze źródłem inspiracji. Jak jednak dowiedział się serwis Tech in Asia, ostatecznie akcesorium trafi do sprzedaży jako MiKey.

Redaktorzy serwisu donoszą także, że nowy gadżet firmy Xiaomi pojawi się w sklepach 8 kwietnia w cenie 4,90 juana, czyli równowartość 80 centów. Będzie to najpewniej dotkliwy cios dla producenta Pressy, który swój produkt wycenił na 27 dolarów i nie zdążył go jeszcze wprowadzić do sklepów. Firma wydała już jednak oświadczenie w tej sprawie:

Pressy:

Spodziewaliśmy się czegoś takiego, ale nie ze strony tak dużej i szanowanej firmy... Wygląd i funkcjonalność Pressy jest naszą własnością intelektualną i zastanawiamy się już, jak uporać się z zaistniałą sytuacją.

Trzymam kciuki za to, by cała sprawa zakończyła się dla Pressy happy endem. Może się wydawać, że dla konsumentów będzie lepiej, jeśli na rynek trafi znacznie tańszy produkt, ale pamiętajmy, że nie powstałby on, gdyby nie niewielki start-up z Kickstartera. Jeśli Xiaomi wygra, to w przyszłości autorzy świetnych pomysłów zastanowią się pięć razy, nim podzielą się nimi ze światem, a na tym na dłuższą metę stracą wszyscy.

Pressy i MiKey, Źródło zdjęć: © techinasia.com
Pressy i MiKey
Źródło zdjęć: © techinasia.com
Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.