Xiaomi sprząta po Huaweiu. Firma zapowiada "początek nowej ery"

Xiaomi sprząta po Huaweiu. Firma zapowiada "początek nowej ery"23.05.2022 09:10

Xiaomi obiecuje, że kolejny smartfon tej marki będzie przełomowy.

Leica do legenda fotografii, która na rynku mobilnym zasłynęła przede wszystkim z wieloletniej współpracy z Huaweiem. Jako że chiński producent ma w ostatnich latach kłopoty w świecie smartfonów, Leice ciężko jest akcentować swoją obecność w tej branży.

Dotyczy to przede wszystkim Zachodu, bo w Azji gigantowi wpadła w ostatnim czasie współpraca z Sharpem, której owocem był choćby pierwszy smartfon brandowany przez samą Leicę.

Najwidoczniej firmie brakuje jednak głośnego partnerstwa na skalę globalną, co postanowiło wykorzystać Xiaomi.

To już oficjalne. Xiaomi nawiązuje współpracę z Leicą

Informacje te nie są żadnym zaskoczeniem, bo przecieki na ten temat krążą po sieci od dawna. Firmy Xiaomi i Leica postanowiły je jednak oficjalnie potwierdzić.

Komunikat prasowany jest oczywiście bardzo obiecujący, ale jednocześnie mało konkretny. Xiaomi zapowiada "nową erę mobilnej fotografii" oraz przekonuje o "wspólnej wizji mobilnego obrazowania". Współpraca ma obejmować różne aspekty, od projektowania optyki po "strojenie orientacji estetycznych", co najpewniej oznacza stworzenie specjalnych filtrów.

Pierwszy smartfon będący owocem współpracy Xiaomi i Leiki został zapowiedziany na czerwiec. Wszystko wskazuje, że będzie to Xiaomi 12 Ultra.

Zdjęcie Xiaomi 12 Ultra trafiło już do sieci
Zdjęcie Xiaomi 12 Ultra trafiło już do sieci

Z dotychczasowych przecieków wynika, że nadchodzący smartfon będzie miał obiektywy o zakresie ogniskowym od 12 do 120 mm. Można więc liczyć na obecność obiektywu ultraszerokokątnego oraz teleobiektywu o ok. 5-krotnym przybliżeniu optycznym. Podobne parametry miał już poprzednik.

Czy współpraca Xiaomi z Leicą faktycznie przełoży się na lepsze aparaty?

Trzeba mieć na uwadze, że gdy producent smartfonów nawiązuje partnerstwo z jakimś fotograficznym gigantem, zazwyczaj ma ono charakter przede wszystkim wizerunkowy i marketingowy.

Jasne, często partner w mniejszym lub mniejszym stopniu wspomaga prace nad aparatem, ale równie dobrze cały proces można zrealizować samemu i osiągnąć podobne efekty. iPhone'y czy samsungi słyną przecież z bardzo dobrych aparatów, a ich producenci nie szczycą się współpracą z żadną cenioną marką.

Niemniej zdarza się, że nawiązanie tego typu współpracy wynika z chęci zaakcentowania wysiłków, które i tak podjęło. Jeśli na szczycie zapada decyzja o zwiększeniu inwestycji w rozwój fotografii mobilnej, część środków może zostać przeznaczonych na logo, które podkreśli poprawę.

Tak było choćby ze wspomnianym Huaweiem. Jego smartfony faktycznie zaczęły robić wyraźnie lepsze zdjęcia mniej więcej w czasie, w którym nawiązano współpracę z Leicą. Poprawa aparatów nie musiała być zasługą wyłącznie partnerstwa, ale ogólnego zwiększenia nacisku na fotografię.

Niewykluczone więc, że podobnie będzie z Xiaomi. Przekonamy się już w czerwcu, gdy nadchodzący smartfon trafi do rąk pierwszych użytkowników.

Zobacz również:

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.