Xperia Z2 spędziła 6 tygodni na dnie morza i...

Xperia Z2 spędziła 6 tygodni na dnie morza i...12.08.2014 07:37
Zmodyfikowane zdjęcie: Mermaid silhouette
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Sony w dokumentacji swojej Xperii Z2 informuje, że "jeśli wszystkie gniazda i porty są szczelnie zamknięte, telefon zapewnia odporność na natrysk pod niskim ciśnieniem z każdej możliwej strony, zgodnie ze standardem IP55; i/lub odporność na zanurzenie w wodzie na głębokość do 1,5 m przez 30 minut, zgodnie ze standardem IP58". Okazuje się jednak, że flagowiec jest jeszcze bardziej odporny na wody.

Niejaki Alexander Maxén ze szwedzkiego miasta Göteborg w czasie urlopu pływał sobie na nartach wodnych, podczas gdy jego Xperia Z2 spoczywała spokojnie na siedzeniu ciągnącej go motorówki. Oczywiście ciężko nie nazwać tego lekkomyślnością, wszak Z-dwójka jest odporna na działanie wody, ale niekoniecznie na zanurzenia, o czym Alexander miał zresztą okazję się przekonać. Nie trzeba było bowiem długo czekać na moment, w którym smartfon wyskoczył z motorówki i tyle go było widać.

Drugoplanowy bohater tej historii udał się na brzeg, pożyczył telefon od znajomych i starał się dodzwonić na swój numer. O dziwo żadna syrena nie odebrała, ale numer był cały czas aktywny, co dawało Alexowi pewność, że jego Xperia nie uległa uszkodzeniu i spoczywa bezpiecznie na dnie morza. To niestety nie zmieniało jednak faktu, że nie miał on większych szans na znalezienie zguby.

Światełko w tunelu pojawiło się dopiero 6 tygodni później, gdy przyjaciel Alexandra udał się w to samo miejsce, by ponurkować. Co ciekawe, wspomniane syreny nie tylko nie odbierały telefonu, ale i były na tyle uczciwe, że go sobie nie przywłaszczyły, bo ten wciąż leżał na dnie na głębokości 10 metrów. Po wyłowieniu urządzenia okazało się, że tafla szkła pokrywająca tylny panel została rozbita, a bateria jest całkowicie rozładowana. Niemniej po podłączeniu do ładowarki telefon ożył. Niestraszne mu było narażenie na działanie słonej wody na dnie morza przez 6 tygodni, a to robi wrażenie.

[1/3]
[2/3]
[3/3]

Ta historia uczy nas dwóch rzeczy. Po pierwsze: wodoszczelność/wodoodporność to świetna cecha w przypadku urządzeń mobilnych i powinna być już standardem. Po drugie: syreny są spoko.

Źródło: Phone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.