Za mało iPhone 3GS

Za mało iPhone 3GS20.10.2009 06:15
iphone-3gs1
Kira Czarczyńska

Minimum 2.000 PLN trzeba wydać, żeby stać się szczęśliwym właścicielem nowego modelu telefonu firmy Apple - iPhone 3GS. W Polsce, ale i w innych europejskich krajach, aparaty można dostać głównie na rynku wtórnym.

Za małe dostawy, czy aż tak duże zainteresowanie?

Minimum 2.000 PLN trzeba wydać, żeby stać się szczęśliwym właścicielem nowego modelu telefonu firmy Apple - iPhone 3GS. W Polsce, ale i w innych europejskich krajach, aparaty można dostać głównie na rynku wtórnym.

Za małe dostawy, czy aż tak duże zainteresowanie?

575 euro na rynkach hurtowych, od 3.000 dla klienta końcowego - tyle kosztuje kupiony poza salonem operatora telefon iPhone 3GS z pamięcią 32GB. Drogo, ale nie ma za bardzo wyboru: w salonach ERA i Orange można było aparat firmy Apple dostać zaledwie przez ok. tydzień po premierze. Teraz zdarza się, że nie kupisz już nie tylko 3GS, ale nawet iPhone 3G... Rynek nie pozostawia więc większego wyboru.

Co się stało? Nie bardzo w zasadzie wiadomo. Faktem jest jednak, że do sklepów trafia znacznie mniej telefonów firmy Apple, niż można ich sprzedać. Jak powiedział Gazecie Prawnej Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy Telekomunikacja Polska:

Dostawy iPhone’a 3GS są dużo mniejsze od liczby telefonów, które moglibyśmy sprzedać. Trudno utrzymać ciągłość sprzedaży, staramy się o zwiększenie dostaw.

Podobnie sprawa wygląda w sieci Era - choć tu podobno w salonach głównych można dostać iPhone 3GS 16GB - oraz w sieci iSpot, która jest dystrybutorem produktów Apple.

Jest tak nie tylko u nas - Według analityków amerykańskiej firmy maklerskiej Piper Jaffray zapotrzebowanie na iPhone’a 3GS jest znacznie większe niż liczba urządzeń, jakie Apple jest w stanie dostarczyć operatorom i do sklepów. - dodaje Gazeta Prawna.

Spece od marketingu świetnie zdają sobie jednak sprawę, że produkt trudniej dostępny staje się jednocześnie bardziej pożądany przez klienta. Może to więc tylko taki przewrotny sposób przyciągnięcia kolejnych użytkowników telefonu spod znaku nadgryzionego jabłka? W końcu ciężko przypuszczać, że Apple, tak czułe na punkcie dopinania wszystkiego na przysłowiowy "ostatni guzik" popełniła tak duży błąd jeśli chodzi o szacowane zapotrzebowanie na swój telefon... Jak sądzicie?

Źródło: Gazeta Prawna

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.