Zakupy za pomocą facebooka? Niewykluczone!

Zakupy za pomocą facebooka? Niewykluczone!19.07.2014 22:46
Przycisk BUY w aplikacji mobilnej facebook
Źródło zdjęć: © The Verge
Maciej Kubiak

Do tej pory zakupy na facebooku kojarzyły się wyłącznie z "kupowaniem" lajków i fanów. Wiele polskich gwiazd, będących na topie odnotowało w pewnych interwałach czasowych przyrost fanów z Turcji, Tunezji czy Tadżykistanu. Robienie zakupów na facebooku dotychczas było fikcją. Czy może się to zmienić w najbliższym czasie?

Facebook testuje nowe rozwiązanie z przyciskiem "Kup". Czy może się to okazać lekiem na całe zło i pomóc najsłynniejszemu serwisowi społecznemu na zdobycie dodatkowych użytkowników? I tak i nie.

Dotychczas reklamy wyświetlane na portalu zachęcały nas do zakupu danego produktu. Aby to uczynić należało kliknąć w banner, który przenosił nas na zewnętrzną stronę lub portal aukcyjny, na którym należało dokonać właściwego zakupu. Wiązało się to z wieloma niedogodnościami :

  • koniecznością posiadania konta w dodatkowym serwisie/sklepie internetowym,
  • większym ryzykiem, tzn. mniejszym poziomem bezpieczeństwa (nie zawsze sklep, do którego nas przekierowano jest wiarygodny),
  • bardziej czasochłonny proces zakupu (przekierowanie, rejestracja, zakup, powrót na portal).

Jedną z niewielu zalet jest praktycznie wyeliminowanie do zera szansy na przypadkowy zakup lub przeoczenie pewnych procesów. Oczywiście nowy portal, nowe konto to i nowy regulamin, a tu, drodzy komórkomaniacy, należy być bardzo ostrożnym.

Facebook, jako organizacja, przedsiębiorstwo czy serwis społecznościowy (nadający niektórym użytkownikom sens życia), idzie z duchem czasu. Nie pozostaje ślepy na działania i rozwój rynku, a ten wymaga wszechstronności. I tak oto powstał "BUY BUTTON", który pojawił się w mobilnej aplikacji Facebooka na Iphone w USA. Przycisk jest co prawda w fazie testów, lecz najpewniej niebawem zostanie wdrożony w życie.

Czy warto robić z tego faktu wielkie halo? Zanim system dotrze do Polski, myślę, że rodzimi przedstawiciele handlu internetowego zdążą się stosownie przygotować. Wszakże wiadomo, że chcąc przejąć część rynku "e-shopów", Facebook będzie miał konkurencyjne koszta potrącane od sprzedanych usług tudzież produktów. Wiąże się to także z rozwojem mniejszych i średnich firm. Już nie trzeba będzie wykupywać 50 reklam na różnych stronach, zakładać konta na allegro czy tworzyć własnej witryny ze sklepem internetowym. Od tego będzie oficjalny fanpage, na którym uda nam się dowiedzieć wszystkiego o danej firmie, porozmawiać "na żywo" oraz dokonać transakcji.

Czy wyjdzie to wszystkim na dobre? Małym i średnim firmom - myślę, że tak. Duże przedsiębiorstwa i tak mają swoje portale informacyjne, a transakcje dokonywane są za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznej lub w przetargach. Od tej pory zwykły Kowalski, handlujący autami, będzie mógł załatwić wszystko w jednym miejscu. Tylko czy nie okaże się to wszystko dodatkowymi zaśmiecaniem portalu? Już teraz ciężko odróżnić treści udostępnione przez znajomych od tych, które pochodzą z fikcyjnych kont. A dojdą do tego jeszcze promocje, promowane strony/sklepy, propozycje zakupów czy vouchery z byle jakiej okazji.

Źródło : Mashable, Puls Biznesu

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.