Ilość zamówień na iPady szybko zmalała

Ilość zamówień na iPady szybko zmalała15.03.2010 13:49
Krzysztof Basel

Pierwszego dnia po wprowadzeniu zamówień na tablet Apple klienci mogli zarezerwować aż 120 tys. iPadów. Po pierwszodniowym szaleństwie entuzjazm zmalał i szacuje się, że zamówienia ustabilizowały się na poziomie 20-30 tys. na dzień.

Pierwszego dnia po wprowadzeniu zamówień na tablet Apple klienci mogli zarezerwować aż 120 tys. iPadów. Po pierwszodniowym szaleństwie entuzjazm zmalał i szacuje się, że zamówienia ustabilizowały się na poziomie 20-30 tys. na dzień.

Skąd przypuszczamy, ile iPadów sprzedaje Apple? Niektórzy klienci podają numery swoich zamówień, z których wynika ile urządzeń zostało zarezerwowanych. Wielu wierzy, że klienci zamówili pierwszego dnia aż 120 tys. iPadów. Drugiego i trzeciego dnia boom na tablety powoli opadł.  Philip Elmer-DeWitt prowadzący blog Fortune Brainstorm Tech powołuje się na informacje od Danieal Tello - analityka, który śledzi sprzedaż iPadów. Tello twierdzi, że klienci Apple rezerwują obecnie ok 1000 iPadów na godzinę.

Pozostały nam 2-3 weekendy przez rozpoczęciem wysyłki iPadów do klientów. Nie przewiduję, aby w tym czasie Apple otrzymało więcej, niż pół miliona zamówień - mówi analityk z Wenezueli.

Tello uważa też, że Apple sprzeda 1 milion tabletów już w drugim tygodniu po rozpoczęciu sprzedaży. Czytając blog Fortune Brainstorm Tech możemy dowiedzieć się także, że wenezualski analityk przewiduje ok 30 tys. rezerwacji iPadów w ciągu tygodnia i ok 15 tys. w weekendy. Z kolei grupa Investor Village podaje, że do tej pory klienci Apple zamówili zdecydowanie więcej iPadów z Wi-Fi, niż model z Wi-Fi oraz 3G. Stosunek obu wersji to jak 2 do 1.  Warto też odnotować, że aż 35 % wszystkich zamówień mają stanowić iPady o pojemności 64 GB.

Mimo szybkiego spadku zamówień, dalej możemy uznać wyniki Apple za bardzo dobre. Wielu wróżyło wielką iPadakę, tymczasem klienci nie zawiedli Steve'a. W całej sprawie zastanawiający jest brak informacji od Apple. Firma z Cupertion przyzwyczaiła nas do chwalenia się swoimi osiągami finansowymi i sprzedażowymi. Być może Apple niedługo wyda oficjalny komunikat prasowy w tej sprawie, a może po prostu przewidywania analityków są mylne i nie ma czym się chwalić. Pamiętajmy, że do takich informacji trzeba podchodzić z dużą rezerwą.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.