Zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym22.01.2008 09:51
Kira Czarczyńska

Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło projekt zmian w prawie telekomunikacyjnym, który powinien spodobać się wszystkim abonentom nękanym przez uciążliwe reklamy - i zaskakiwanych gigantycznymi rachunkami.

Projekt definiuje czym jest spam - i nakłada na wysyłającego informacje handlowe obowiązek udowodnienia zgody abonenta na ich otrzymywanie. W przypadku niemożności przedstawienia jego zgody, prezes UKE nałożyć będzie mógł kary od 100zł do nawet 100.000zł.

Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło projekt zmian w prawie telekomunikacyjnym, który powinien spodobać się wszystkim abonentom nękanym przez uciążliwe reklamy - i zaskakiwanych gigantycznymi rachunkami.

Projekt definiuje czym jest spam - i nakłada na wysyłającego informacje handlowe obowiązek udowodnienia zgody abonenta na ich otrzymywanie. W przypadku niemożności przedstawienia jego zgody, prezes UKE nałożyć będzie mógł kary od 100zł do nawet 100.000zł.

Wprowadzono również definicję usług o podwyższonej opłacie i nałożono na ich świadczenie pewne restrykcje. Pięć sekund przed rozpoczęciem naliczania opłaty za połączenie o podwyższonej płatności operator będzie miał obowiązek poinformowania wykonującego połączenie, że z takiej usługi korzysta. W przypadku wyżej płatnych SMS czy MMS, wymagana będzie zgoda klienta.

Zaostrzone zostaną również przepisy dotyczące odszkodowań za przerwy w świadczeniu usług oraz dotyczące zgłoszeń reklamacyjnych. Rekompensata w wysokości 1/15 średniej z 3 ostatnich rachunków przysługiwać ma już po przerwie w świadczeniu usługi dłuższej, niż 4 godziny. W przypadku zaś sporu co do wysokości rachunku, operator nie może zawiesić świadczenia usług do czasu rozstrzygnięcia konfliktu, jeśli opłacona została bezsporna część należności.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.