Piłeczka zarzutów ponownie odbita
Konflikt między sieciami komórkowymi Play i Plus zaczął się całkiem niewinnie, od dość wrednej reklamy emitowanej przez P4. Teraz jednak z obu stron lecą znacznie bardziej poważne zarzuty - ostatnio dotyczące niewywiązywania się z obowiązku realizacji usługi przeniesienia numeru w 24 godziny.
13.08.2009 | aktual.: 13.08.2009 16:50
Dzisiaj piłeczkę odbija rzecznik Play:
Zostałem oskarżony w oficjalnym komunikacie operatora PLUS GSM o manipulowanie faktami. Postanowiłem zatem publicznie zadać kilka prostych pytań. Mam nadzieję, że druga strona zechce odpowiedzieć.
Dzisiaj piłeczkę odbija rzecznik Play:
Zostałem oskarżony w oficjalnym komunikacie operatora PLUS GSM o manipulowanie faktami. Postanowiłem zatem publicznie zadać kilka prostych pytań. Mam nadzieję, że druga strona zechce odpowiedzieć.
Pytania są oczywiście napisane w formie, która jednoznacznie wskazuje Plusa jako jedynie winnego powstałego zamieszania z przenoszeniem numerów. Pojawiają się w nich jednak interesujące wątki - szkoda, że nie za bardzo można je zweryfikować...
Pierwsza ciekawa informacja, którą można znaleźć w wypowiedzi M. Gruszki mówi nam, że przenoszenie numerów psuje się tylko i wyłącznie w przypadku sieci Plus. We współpracy Play z Erą i Orange nie ma podobno najmniejszego problemu i proces przenoszenia numeru przebiega tak, jak powinien.
Drugą ciekawostką, także nieweryfikowalną na razie, jest niesymetryczność problemów. Konkretnie - nie idzie przenieść w 24 godziny numeru z Plusa do Play, ale już z Play do Plusa jak najbardziej się to świetnie udaje.
Być może pewną wskazówką jest tu równie duża asymetria zleceń przeniesienia numeru: czeka na to około 5.000 byłych klientów Polkomtela, w drugą stronę zaś było tylko około 300 wniosków osób rezygnujących z Play.
Poruszona też została sprawa nieodbierania przez Plusa decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej. I słusznie, bo rzeczywiście można to było zrobić już parę dni temu. Przypomnijmy: chodzi o decyzją UKE z 31 lipca 2009 odrzucającą wniosek operatora PLUS o wstrzymanie zastosowania nowych bardziej korzystnych dla konsumentów przepisów dotyczących procesu przenoszenia numerów.
Czekamy teraz na odpowiedź z Plusa. Robi się coraz ciekawiej - zwłaszcza, że Play zapowiedział poinformowanie o zaistniałej sytuacji UKE oraz UOKiK.
Źródło: Tako rzecze... rzecznik