MODE, czyli Google pozazdrościł Apple'owi łatwo wymienialnych pasków do smartwatchy

MODE, czyli Google pozazdrościł Apple'owi łatwo wymienialnych pasków do smartwatchy27.04.2016 16:54

Choć Apple dołączył do smartwatchowej imprezy niemalże jako ostatni, podszedł do tematu nieco inaczej. Gigant skupił się na tym, do czego nikt wcześniej większej uwagi nie przywiązywał. Na paskach.

Apple opracował własny, maksymalnie uproszczony system wymiany pasków. Dzięki temu w celu wymiany nie trzeba ani odbyć wycieczki do zegarmistrza, ani nawet korzystać z jakichkolwiek narzędzi - cały proces trwa sekundy.

Takie rozwiązanie ma sporo plusów. Użytkownicy Apple Watcha mogą w łatwy sposób dostosować wygląd zegarka do gustu i okazji zmieniając paski nawet kilka razy dziennie. Apple natomiast zaciera ręce na myśl o klientach, którzy zachęceni prostym mechanizmem kupują różne warianty pasków na kilogramy. Firma zagwarantowała sobie tym samym dodatkowe źródło dochodów.

U konkurencji dotychczas nie wyglądało to tak kolorowo

Większość producentów inteligentnych zegarków postawiła na standardowe, teleskopowe mocowania. Ma to tę zaletę, że klienci mogą przebierać w setkach tysięcy pasków dostępnych na rynku od dekad, ale proces wymiany jest na tyle skomplikowany, że mało komu chce się wymienić sportowy pasek przed wyjściem na imprezę.

Producenci smartwatchy z kolei na własne życzenie oddają szansę do zarobku innym producentom. Ktoś w końcu postanowił jednak coś z tym zrobić.

Google bierze sprawy we własne ręce

Gigant wprowadził do swojej oferty serię pasków o nazwie MODE. Tym, co je wyróżnia jest suwakowy mechanizm - podobny do tego zastosowanego w Apple Watchu - który ułatwia ich wymianę.

Do każdego egzemplarza producent dokłada specjalne teleskopy, które należy przymocować do zegarka. Po tym jednorazowym zabiegu paski z serii MODE można wymieniać błyskawicznie.

Kto może sięgnąć po paski MODE?

Oficjalnie przygotowano je z myślą o zegarkach z Androidem Wear. Na liście kompatybilnych urządzeń znalazły się modele Asus ZenWatch (pierwsza i druga generacja), Huawei Watch, LG Watch Urbane, LG G Watch R, Moto 360 drugiej generacji oraz Samsung Gear Live. Wymagany rozmiar paska możecie sprawdzić na tej stronie.

Wszystkie wymienione modele mają jednak tradycyjne, teleskopowe mechanizmy, więc paski MODE powinny pasować do większości zegarków (również tych nieinteligentnych) w rozmiarach 16, 18, 20 i 22 mm.

Co z cenami?

Producent przygotował dwie serie pasków:

  • sylikonowe - 49,95 dol (ok. 195 zł);
  • skórzane - 59,95 dol (ok. 230 zł).

Na razie są one dostępne wyłącznie w amerykańskich oddziałach sklepów Google Store, Amazon oraz Best Buy, ale to zapewne kwestia czasu, aż bez problemu będzie można je nabyć w naszej części świata. Jeśli nie oficjalnymi kanałami, to u niezależnych importerów.

Póki co wszystkie dostępne paski MODE zaprojektowała i wyprodukowała firma Hadley Roma, ale Google szuka już kolejnych partnerów.

Google nadrabia zaległości

Po korzystających z Apple Watcha znajomych widzę, że ci bardzo sobie cenią szeroki wybór łatwych w wymianie pasków. Sam też skusiłem się już zresztą na dodatkowy pasek do Geara S2.

Zegarek to element biżuterii, dlatego możliwość spersonalizowania jego wyglądu jest o wiele istotniejsza niż w przypadku smartfonów. Kto by pomyślał, że o zabawie z wyglądem w pierwszej kolejności pomyśli firma, której flagowy smartfon otrzymał możliwość zmiany tapety dopiero w 2010 roku, a twórcy słynącego z otwartości Androida będą musieli go gonić.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.