App Store vs Spam - 0:1

App Store vs Spam - 0:104.09.2011 12:50
app store spam
Krystian Bezdzietny

Zauważyliście, drodzy użytkownicy iPhone'ów, że na liście aplikacji "Top Paid" w App Storze czołowe miejsca często przypadają aplikacjom kompletnie bezużytecznym? Dlaczego Apple nie reaguje, gdy "topowe" aplikacje mają po kilka tysięcy ocen jednogwiazdkowych, którym towarzyszą komentarze o treści zbliżonej do: "Aplikacja w ogóle nie działa"? W App Storze wcale nie jest tak kolorowo, jak się wydaje.

Użytkownicy reddita zwrócili uwagę na to niepokojące zjawisko, które jest obecne prawie od początków App Store'a. Nikogo nie dziwi widok aplikacji-spamu w dziale "Top Free", ale gdy tego typu produkty pojawiają się pod oznaczeniem "Top Paid", to coś ewidentnie jest nie tak.

Weźmy na celownik wdzięczącą się do nas aplikację Lock My Phone, zaznaczoną wyżej na screenie. Aplikacja ma ponad 370 ocen, których średnia jest równa jednej gwiazdce. Oto kilka komentarzy zdenerwowanych użytkowników, którzy niefortunnie tę pozycję zakupili:

ŻĄDAM ZWROTU PIENIĘDZY!!!!!!

Ta aplikacja to jakiś żart, który niczego nie robi. Jestem wściekły, bo zmarnowałem 99 centów na to ścierwo.

Właściwie nigdy wcześniej nie napisałem recenzji aplikacji, ale jestem tak wkurzony na tę kolosalną stratę pieniędzy, że potrzebowałem się tym podzielić. NIE KUPUJCIE! Znajdźcie twórców i pod waterboarding z nimi.

Oczywiście Lock My Phone to nie jedyna tego typu szalona pozycja. Otwórzcie aplikację App Store, kategorię Entertainment, zakładkę "Top Free" i zobaczcie co tutaj się dzieje. Pierwsze miejsce przypadło pozycji Milk The Cow, czyli finezyjnemu dojeniu krowy. Ilość ocen: 6949, średnia: 2,5 gwiazdki. Choć to jeszcze można przeboleć, z drugą aplikacją będzie ciężko - Crack your Screen Simulator. Jak nietrudno się domyślić, aplikacja symuluje rozbity wyświetlacz. Ocen: 542, średnia: 2 gwiazdki. W zasadzie nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na liście "Top Free" działu Entertainment znajdują się aż 3 pozycje, które symulują rozbity wyświetlacz. Żadna z nich nie ma wyższej średniej ocen niż 2 gwiazdki.

fot. reddit.com/user/nexious
fot. reddit.com/user/nexious

Deweloperzy iOS, decydując się na przystąpienie do programu deweloperskiego, zobowiązują się tworzyć aplikacje, które nie będą dublowały funkcjonalności innych pozycji dostępnych już w App Storze. Zatem gdzie są cenzorzy, którzy bardzo często nie dopuszczają do sprzedaży naprawdę wartościowych i unikalnych aplikacji, a pozwalają, abyśmy mogli wybierać pomiędzy dwudziestoma symulatorami rozbitego ekranu?

Od kiedy pamiętam, platforma App Store był ikoną aplikacji-pierdziawek, z czego nabijali się użytkownicy Androida. Choć mogło się ostatnimi czasy wydawać, że Apple zrobiło z tym porządek, to są to jedynie złudzenia. Bardzo trudno jest znaleźć w App Store wartościową aplikację, zwłaszcza w zakładkach "Top Free" lub "Top Paid". O ile na techniczne zorganizowanie pracy App Store'a, sposób dystrybucji aplikacji czy wiele innych czynników nie można podnieść ręki, to jednak to co najważniejsze, czyli same aplikacje, często wołają o pomstę do nieba. Nie da się ukryć, że aplikacje-spam generują naprawdę ogromne zyski, zwłaszcza, jeśli się wybiją. Ale jakim kosztem?

Apple powinien zainteresować się również system oceniania aplikacji, podobnie jak zrobił to swojego czasu YouTube. Obecność bezużytecznych aplikacji to jedno, a nieumiejętne oceny użytkowników to drugie. Przyznajcie, że gdybyśmy mieli do dyspozycji oceny na + oraz na - i ewentualne komentarze, to sugerowanie się ocenami użytkowników podczas kupowania aplikacji byłoby znacznie prostsze.

Z jednej strony można by dociekać, dlaczego Apple dopuszcza do sprzedaży Spam, choć biorąc pod uwagę drugą stronę medalu, jeśli koncern prowadziłby jeszcze bardziej skrupulatną selekcję aplikacji, to co chwilę natykalibyśmy się w Sieci na żale deweloperów, jaki to Apple jest zły i jak bardzo zabiera im wolność.

Źródło: reddit

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.