Łatwo nie będzie, ale Apple ma plan na podbicie indyjskiego rynku

Łatwo nie będzie, ale Apple ma plan na podbicie indyjskiego rynku29.11.2016 12:21
Łukasz Skałba

Podczas gdy sprzedaż smartfonów na rynku Chińskim zaczęła lekko zwalniać, w Indiach na zakup inteligentnego telefonu decyduje się coraz więcej osób. Jest to ogromny rynek, w którym Apple dopatruje się dużego potencjału.

Podczas ostatniej konferencji, Tim Cook pochwalił się, że sprzedaż iPhone’ów wzrosła w Indiach w ciągu roku o ponad 50 proc. Prezes Apple’a dodał jeszcze, że wierzy w to, że to dopiero początek, i że rynek indyjski to dla firmy ogromna okazja.

Wygląda na to, że to nie były tylko puste słowa. Najnowszy raport przygotowany przez Counterpoint Research pokazuje, jak wygląda sprzedaż smartfonów na tamtejszym rynku. Dane dotyczą urządzeń premium - czyli tych z wyższej półki cenowej. Okazuje się, że w ciągu października Apple zawładnął aż 66 proc. rynku.

Samsung, mimo wycofania z rynku Note’a 7, nie poradził sobie najgorzej zgarniając 23 proc. rynku. Google jest natomiast na 3 miejscu. Pixele stanowiły w październiku 10 proc. wszystkich sprzedanych w Indiach telefonów premium.

Duży rynek, ale tylko pozornie

Wyniki Apple’a na pierwszy rzut oka wydają się, jak zwykle, imponujące. Problem tkwi jednak w tym, że Indie to - mimo że bardzo duży - jednak biedny rynek. Średnie dzienne zarobki wynoszą tam obecnie niewiele ponad 3 dolary, a najnowsze dane pokazują, że 70 proc. osób zadowala się tam smartfonami kosztującymi mniej niż 150 dolarów (625 zł).

Niewielu indyjskich konsumentów szuka smartfona z wyższej półki. Świadczą o tym liczby. Należące do Apple’a 66 proc. rynku premium, przekłada się na 218 tysięcy sprzedanych sztuk. W skali globalnej, jest to raczej mało imponująca wartość. To, że konkurencja radzi sobie znacznie słabiej, wcale nie znaczy, że Apple radzi sobie dobrze. Tim Cook ma jednak plan…

Podbój rynku indyjskiego

Zarząd Apple’a poważnie myśli o rynku indyjskim. Mimo, że obecnie mało kto może sobie pozwolić na drogi sprzęt z jabłkiem na obudowie, to w przyszłości liczba takich osób może się znacznie zwiększyć. Indie są rynkiem rozwijającym się w bardzo szybkim tempie. Apple nie chce przegapić okazji.

Apple przymierza się chociażby do otwarcia w Indiach pierwszego pełnoprawnego Apple Store'a. Niestety nie jest to takie proste jak się wydaje, gdyż prawo indyjskie zakłada, że minimum 30 proc. sprzedawanych na ojczystym rynku smartfonów, powinno być wyprodukowanych w Indiach.

Apple jednak nie daje za wygraną. Według plotek, wkrótce rozpocznie się budowa indyjskiej fabryki Foxconn, w której miałyby powstawać urządzenia z jabłkiem na obudowie. W ten sposób producent spełniłby warunek tamtejszego rządu i mógłby w pełni legalnie otworzyć oficjalną sieć dystrybucji.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.