Apple wymiata na rynku wearables. Reszta producentów w tyle

Apple wymiata na rynku wearables. Reszta producentów w tyle

Apple wymiata na rynku wearables. Reszta producentów w tyle
Patryk Korzeniecki
11.03.2020 17:08, aktualizacja: 11.03.2020 18:08

Podział rynku urządzeń ubieralnych jest dosyć wyraźny, chociaż przy utrzymaniu tendencji możemy mieć do czynienia z przetasowaniem tabeli.

Smartwatche przestały być już białym krukiem - codziennie można spotkać kogoś z zegarkiem Apple, Samsunga, Huaweia czy opaską Mi Band Xiaomi. Na świecie dostarczonych zostało miliony urządzeń noszonych, nie tylko na ręce, ale także w uchu. Oto statystyki rynku smart opasek, inteligentnych zegarków i słuchawek z ubiegłego roku.

Wearables w 2019 roku: lista wygranych i przegranych

Apple od lat prowadzi jeśli chodzi o liczbę dostarczonych urządzeń z zakresu produktów noszonych. Z danych firmy analitycznej IDC wynika, że w 2018 roku firma dostarczyła 48 milionów produktów i zagarnęła 27 proc. rynku. Z kolei w 2019 roku było to już 106,5 miliona urządzeń (31,7 proc. rynku). Co ważne - bardzo pomogła tutaj oferta słuchawek.

Po piętach Apple'a próbuje deptać Xiaomi z wynikiem na poziomie 41,7 miliona urządzeń. To ponad dwukrotnie niższy wynik od wyniku firmy z Cupertino. Jestem tutaj nieco zaskoczony - spodziewałem się, że Chińczycy stosunkiem ceny do jakości zbliżą się bardziej do Apple'a. Jak jednak widzimy, atrakcyjny cennik to nie wszystko.

Obraz
© idc.com

Za Xiaomi znajdują się Samsung i Huawei z podobnymi osiągnięciami oscylującymi wokół 30 milionów dostarczonych egzemplarzy w 2019 roku. Obie firmy zaliczyły wzrosty na poziomie 150 proc.. Jeśli więc tendencja się utrzyma, to Xiaomi może zostać wyprzedzone.

Obraz

Stawkę zamyka firma Fitbit. Niegdyś marka była bardzo znana na rynku urządzeń noszonych, jednak z czasem jej popularność przeminęła. Mimo to dalej znajduje się w pierwszej piątce, jednak na ostatnim miejscu. Fitbit zamyka stawkę wynikiem 15,9 miliona dostarczonych urządzeń w 2019 roku.

Tak jak pisałem, duży wpływ na wyniki miało ujęcie w nich słuchawek. Według danych IDC, w 2019 trafiło ich na rynek więcej niż zegarków i opasek razem wziętych.

Obraz
© idc.com

Xiaomi ma sporo linii smartwatchów i smartopasek, zaczynając od popularnych Mi Bandów przez Amazfity GTS i GTR na Mi Watchu kończąc. Apple z kolei sprzedaje tylko jedną linię zegarków Apple Watch oraz słuchawki EarPods i AirPods. Jak widać, nie potrzeba milionów modeli w portfolio, żeby zdominować rynek.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)