Apple ma najmniejszy udział w rynku od trzech lat, konkurencja w Chinach ciągle ostra

Apple ma najmniejszy udział w rynku od trzech lat, konkurencja w Chinach ciągle ostra27.07.2013 11:30
Smartfony
Michał Brzeziński

IDC zaprezentowało statystyki rynku smartfonów z ostatniego kwartału. Udziały Apple i Samsunga spadły, ale kondycja tego drugiego wydaje się lepsza. Świetnie za to poradziły sobie firmy LG i Lenovo.

Zacznę od pojedynku gigantów. Miron już pisał, że po raz pierwszy zyski Samsunga przekroczyły zyski koncernu z Cupertino. Południowokoreańska firma sprzedała ponad dwa razy więcej urządzeń niż rywal - to jest ogromny powód do radości dla twórców linii Galaxy. Gorzej prezentuje się jednak porównanie udziału w rynku z analogicznym kwartałem poprzedniego roku.

Pozycja Samsunga spadła o 1,8 punkta procentowego, a Apple - o 3,5 punkta procentowego. To oznacza, że udział w rynku firmy Tima Cooka osiągnął najniższy wynik od drugiego kwartału 2010 roku. Nie oznacza to, że kondycja producentów jest słaba. Analitycy zgodnie twierdzą, że smartfonowy segment premium musi w końcu zwolnić, za to siłą napędową ciągle będą kraje rozwijające się oraz urządzenia wspierające sieci 4G. Samsung o wiele bardziej inwestuje w tę część rynku i to widać.

Statystyki IDC | fot. androidcentral.com
Statystyki IDC | fot. androidcentral.com

W porównaniu z 2. kwartałem 2012 roku, ogólna sprzedaż smartfonów wzrosła z 156,3 milionów egzemplarzy do 237,9 milionów, czyli aż o 52,3%. Samsung nie został w tyle, odnotowując wynik lepszy o 43,9%, czego nie można powiedzieć o Apple, które zwolniło uzyskując progres na poziomie 20%. Oczywiście samo porównywanie numerków nie oddaje dobrze sytuacji na rynku - trzeba pamiętać, że Koreańczycy zaprezentowali już swojego flagowca, za to sprzedaż giganta z Cupertino zawsze spada na kilka miesięcy przed zaprezentowaniem kolejnego iPhone'a.

Ale nie samym Samsungiem i Apple'em człowiek żyje. Daleko za nimi są LG i Lenovo. Ich udział w rynku nie powala (odpowiednio 5,1% i 4,7%), za to wrażenie robi wzrost, który w obu przypadkach wyniósł ponad 100%! LG można łatwo wytłumaczyć coraz lepszymi flagowcami i udaną serią L. Za to Lenovo ciągle radzi sobie świetnie, skupiając się głównie na rynku chińskim. Ale i ten w końcu się nasyci, więc producent planuje podbić Amerykę Południową. Na 5. miejscu znalazło się ZTE, które regularnie utrzymuje się wśród najlepszych. Mam nadzieję, że niedaleko za nim było HTC...

Aż 44,8% sprzedaży smartfonów stanowiły firmy spoza pierwszej piątki - o prawie 3 punkty procentowe więcej niż w poprzednim roku. Jednymi z ważniejszych graczy byli Huawei i Alcatel, których wyniki odniosły dwu-, a nawet trzycyfrowy wzrost, bazujący głównie na wschodzącym rynku hinduskim i chińskim. Warto zaznaczyć, że po raz drugi sprzedaż smartfonów (237,9 milionów) stanowiła większość (58%) sprzedaży wszystkich słuchawek.

To tylko potwierdza, że dominacja inteligentnych telefonów jest nieunikniona. Wnioski dla producentów są proste: trzeba skupić się na smartfonach na wschodzących rynkach azjatyckich, głównie hinduskim i chińskim. Zwłaszcza powinno o tym pamiętać Apple Czyżbyśmy rzeczywiście doczekali się w końcu budżetowego iPhone'a?

Źródło: EngadgetAndroidCentral

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.