Apple zmienia strategię? Nigdy nie był tak wylewny jak na premierze iPada Pro

Apple zmienia strategię? Nigdy nie był tak wylewny jak na premierze iPada Pro21.04.2021 16:52

Powody mogą być przynajmniej cztery.

Do tematu ujawniania specyfikacji swoich smartfonów i tabletów Apple podchodzi bardzo wybiórczo. Firma chętnie chwali się użytymi procesorami, aparatami czy wyświetlaczami, ale już dane na temat ilości pamięci operacyjnej czy pojemności baterii trzymane są w tajemnicy. Zazwyczaj wychodzą na jaw dopiero po sklepowej premierze i przeprowadzeniu pierwszych benchmarków lub/i rozbiórek.

Czasem prowadzi do do konsumenckich absurdów. Przykładowo iPad Pro z 2018 roku miał różną ilość RAM-u w zależności od wariantu, ale klienci nie zostali o tym poinformowali. Nawet w oficjalnej tabeli ze szczegółowymi parametrami technicznymi RAM był dotychczas tematem kompletnie przemilczanym.

Wtem Apple chwali się na prawo i lewo, ile RAM-u ma iPad Pro (2021)

O ilości pamięci operacyjnej Apple wspomniał zarówno podczas prezentacji...

... jak i w wyszczególnionych danych technicznych na stronie producenta.

Piekło zamarzło. W 14-letniej historii mobilnych produktów Apple'a coś takiego zdarzyło się po raz pierwszy.

Co to wszystko oznacza? Skąd taka decyzja o kompletnej zmianie komunikacji?

Możliwy powód nr 1 - Apple zmienia strategię marketingową dotyczącą urządzeń mobilnych

Najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada, że zarząd Apple'a postanowił, że nie będzie już zatajać przed klientami kluczowych parametrów technicznych.

Jest zatem cień szansy, że po jesiennej premierze nowych iPhone'ów nie będzie trzeba czekać na benchmarki, czy (i o ile) warianty Pro są hojniej wyposażone od podstawowych wersji.

Możliwy powód nr 2 - Apple traktuje iPada bardziej jak komputer niż tablet

Apple nigdy nie ujawniał ilości RAM-u w iPhone'ach i iPadach, ale już w przypadku komputerów z linii Mac nie miał z tym problemów.

Nowy iPad Pro ma czip Apple M1, który zasila też wybrane Maki. Być może z tego powodu firma uznała, że zasłużył na komunikację, która dotychczas zarezerwowana była dla bardziej profesjonalnego sprzętu.

Możliwy powód nr 3 - Apple chwali się RAM-em tylko wtedy, gdy jest czym

iPhone 12 ma 4 GB RAM-u. iPhone 12 Pro i ubiegłoroczny iPad Pro mają 6 GB RAM-u. Na tle konkurencji z Androidem są to liczby ekstremalnie skromne, co może by głównym powodem, dla którego Apple te dane ukrywa.

Jeśli natomiast chodzi o najnowszego iPada Pro, wstydu nie ma. Od 8 do 16 GB RAM-u plasuje go w ścisłej czołówce najlepiej wyposażonych urządzeń mobilnych.

Możliwy powód nr 4 - Apple tłumaczy w ten sposób ogromne różnice w cenach poszczególnych wariantów

11-calowy iPad Pro w wariancie 8/512 GB kosztuje 5399 zł. Wersja 16 GB/1 TB to aż 7399 zł.

Gdyby według strony produktowej Apple'a wynikało, że Apple wycenia dodatkowe 512 GB pamięci na 2000 zł, klienci stukaliby się w czoło dużo głośniej niż robią to teraz. A tak przynajmniej dostają jasny sygnał, że mocniejszy wariant ma nie tylko dwukrotnie więcej pamięci na dane, ale i operacyjnej.

Który powód jest prawdziwy? Tego - jeśli już - dowiemy się najwcześniej przy okazji kolejnych produktów, gdy będziemy mieli okazję sprawdzić, czy w ich przypadku Apple jest równie wylewny.

Zobacz także:

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.