Apple oraz Samsung zdominowały rynek smartfonów

Apple oraz Samsung zdominowały rynek smartfonów28.07.2012 10:00
Galaxy S III i iPhone 4S (fot. androidchief)
Kamil Bąkowski

Firma analityczna IDC opublikowała najnowsze wyniki sprzedaży telefonów komórkowych w drugim kwartale 2012 roku. Jak się okazuje, rynek smartfonów został zdominowany przez dwóch producentów: Apple oraz Samsung zdołały dostarczyć blisko połowę smartfonów. Królem sprzedaży "inteligentnych telefonów" został producent Galaxy S III, który sprzedał się już w liczbie 10 mln.

Firma analityczna IDC opublikowała najnowsze wyniki sprzedaży telefonów komórkowych w drugim kwartale 2012 roku. Jak się okazuje, rynek smartfonów został zdominowany przez dwóch producentów: Apple oraz Samsung zdołały dostarczyć blisko połowę smartfonów. Królem sprzedaży "inteligentnych telefonów" został producent Galaxy S III, który sprzedał się już w liczbie 10 mln.

Batalia pomiędzy firmami Apple a Samsung nie toczy się tylko na salach sądowych. Rywalizują one również o tytuł najpopularniejszego producenta smartfonów na rynku. Odmienna strategia sprzedażowa wpływa na wyniki sprzedaży urządzeń. Apple od momentu premiery pierwszego iPhone'a skupia się na zdominowaniu rynku smartfonów wysokobudżetowych, w przeciwieństwie do Samsunga, który chce trafić do szerszego grona odbiorców.

Samsung najpopularniejszym dostawcą smartfonów w II kwartale II roku

Jak pokazują wyniki firmy analitycznej IDC, strategia Samsunga pozwoliła na utrzymanie tytułu najpopularniejszego producenta smartfonów na rynku w kolejnym kwartale. Tym razem koreański producent sprzedał blisko dwa razy więcej telefonów z systemem operacyjnym niż Apple. Poniżej lista pięciu najbardziej popularnych dostawców smartfonów w II kwartale 2012 roku (liczby w milionach sztuk).

Liczba dostarczonych smartfonów II kwartał 2012 r. , fot. IDC
Liczba dostarczonych smartfonów II kwartał 2012 r. , fot. IDC

Samsung w minionym kwartale dostarczył 50,2 mln sztuk smartfonów, zdobywając aż 32,6% udział w rynku. Oznacza to, że Samsung sprzedał o 172,8% więcej smartfonów w porównaniu z II kwartałem roku ubiegłego. Na drugim miejscu znalazł się Apple z wynikiem 26,0 mln dostarczonych iPhone'ów, co daje 16,9% udział na rynku.

Dynamika wzrostu sprzedaży iPhone'ów jest znacznie mniejsza - 27,5% rok do roku. Warto zauważyć, że choć wyniki mówią o wzroście sprzedaży obu producentów, to zdecydowanie w lepszym świetle prezentują one Samsunga.  Udział na rynku smartfonów Apple'a spadł w porównaniu do roku ubiegłego z 18,8% do 16,9% przy wzroście liczby dostarczonych telefonów o 42,1%.

Miejsce na podium zamyka Nokia z zaledwie 10,2 mln sztuk sprzedanych smartfonów z całkowitej liczby 154 mln urządzeń. Fiński producent coraz wyraźniej traci grunt pod nogami. Spadek sprzedaży o blisko 40% oznacza, że telefony z Windows Phone nie zostały zbyt ciepło przyjęte przez klientów, a o Symbianie klienci już zapomnieli. Sytuacja ta nie zmieni się do premiery Windows Phone 8. Już możemy mówić, że III kwartał  2012 roku dla Nokii będzie spisany na straty. Firma ma jeszcze daleką drogę przed sobą, aby zagrozić rosnącej dominacji Apple'a oraz Samsunga. Miejmy nadzieję, że wyniki III kwartału nie będą gwoździem do trumny dla fińskiego producenta.

Poniżej całkowita liczba dostarczonych telefonów komórkowych w II kwartale 2012 roku (liczby w mln sztuk).

Liczba dostarczonych telefonów komórkowych II kwartał 2012 r. , fot. IDC
Liczba dostarczonych telefonów komórkowych II kwartał 2012 r. , fot. IDC

Łącznie na rynek dostarczono 406 mln sztuk telefonów komórkowych, z czego najwięcej firmy Samsung – 97,8 mln sztuk oraz Nokia – 83,7 mln sztuk.

Przewaga Samsunga w liczbie sprzedanych smartfonów z kwartału na kwartał powinna rosnąć. Sytuacja ta nie jest zaskakująca, wystarczy tylko spojrzeć na bogate portfolio urządzeń producenta. Samsung trafia do klientów, którzy poszukują telefonu z wysokiej półki cenowej (patrz Galaxy S III), oraz do osób, które potrzebują smartfonów średniobudżetowych bądź niskobudżetowych.

Apple nie ma jednak powodów do zmartwień, telefon iPhone z kwartału na kwartał sprzedaje się coraz lepiej, bijąc rekordy popularności. Zazwyczaj to właśnie dwa pierwsze kwartały po premierze nowego iPhone'a napędzają sprzedaż smartfonów Apple’a. Przewaga firmy z Cupertino na rynku smartfonów high-endowcyh wciąż rośnie, wraz ze wzrostem zysków firmy. Wiadomo również, że nie zawsze najważniejsza jest liczba sprzedanych urządzeń, ale zysk z każdej dostarczonej na rynek sztuki.

Źródło: IDC

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.