Apple sprzeda w tym roku jedynie 8 milionów iPadów mini, ale znalazł się winny

Apple sprzeda w tym roku jedynie 8 milionów iPadów mini, ale znalazł się winny26.12.2012 15:00
iPad mini

Źródła serwisu DigiTimes donoszą, że firmie Apple do końca roku uda się sprzedać jedynie(?) 8 milionów iPadów mini, czyli znacznie mniej, niż zakładano. Powodem takiego stanu rzeczy bynajmniej nie jest niewielkie zainteresowanie ze strony konsumentów. Kto zatem zawinił?

Źródła serwisu DigiTimes donoszą, że firmie Apple do końca roku uda się sprzedać jedynie(?) 8 milionów iPadów mini, czyli znacznie mniej, niż zakładano. Powodem takiego stanu rzeczy bynajmniej nie jest niewielkie zainteresowanie ze strony konsumentów. Kto zatem zawinił?

W listopadzie informowaliśmy Was o tym, że w pierwszy weekend po premierze gigantowi z Cupertino udało się sprzedać 3 miliony iPadów mini oraz iPadów czwartej generacji. Brak szczegółowych danych o wynikach sprzedaży tych pierwszych mógł świadczyć o tym, że nie było czym się chwalić. Z czasem jednak zainteresowanie rynku wzrosło.

[solr id="komorkomania-pl-140856" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4781,iphone-szybko-zyskuje-detronizacji-androida-jednak-nie-bedzie" _mphoto="iphone-140856-251x168-96b89bb049.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3233[/block]

Rosnący popyt na mniejsze iPady sprawił, że Apple złożył zamówienie na 10 milionów urządzeń, a z czasem liczba ta zwiększyła się do 12 milionów. Dziś jednak okazuje się, że koncernowi udało się rozprowadzić jedynie 2/3 planowanej liczby tabletów. Winę za to ponosi dostawca paneli dotykowych, który nie nadążył z ich produkcją. Sytuacja ta ma się ustabilizować dopiero w pierwszym kwartale 2013 roku, kiedy to Apple planuje sprzedać 13 milionów iPadów mini.

Jak na ironię, gigant z Cupertino został dotknięty przez problem, który przewidział i któremu próbował zapobiec. Kilka miesięcy temu pisaliśmy Wam o planowanej przez Apple'a dywersyfikacji dostaw czipów pamięci. Zwiększenie łańcucha dostawców komponentów miało zapobiec ewentualnym przerwom w dostawach na wypadek nienadążania z produkcją przez jednego producenta.

[solr id="komorkomania-pl-140864" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://michalmynarski.komorkomania.pl/4782,ipad-kolejnej-generacji-juz-w-marcu" _mphoto="ipad-135102-270x147-e8d1cff47881.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3234[/block]

Ryzyko związane z uzależnieniem się od jednego dostawcy jest zatem firmie Tima Cooka znane, a mimo to nie udało się zaspokoić popytu na iPada mini. Niestety stało się to akurat w okresie przedświątecznym, kiedy to elektroniczne gadżety są bardzo pożądanymi prezentami.

To wszystko oczywiście nie zmienia faktu, że 8 milionów sprzedanych tabletów w jednym kwartale to w dalszym ciągu bardzo dobry wynik, o którym większość konkurentów może tylko pomarzyć. Dość wspomnieć, że jeszcze nie tak dawno firmie LG w trzecim kwartale udało się sprzedać 7 milionów wszystkich swoich smartfonów łącznie, co było powodem do świętowania.

Źródło: Phone ArenaDigiTimesDigiTimes

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.